Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Frankofile fornemmelser, samarbejder og navnenyt. Her er Ugen i mode

Illum bringer to franske modedarlings til Danmark, VIU arbejder sammen med Designers Remix og Minimum øger vækstindsatsen med to nye salgschefer.
Illum bringer to franske modedarlings til Danmark, VIU arbejder sammen med Designers Remix og Minimum øger vækstindsatsen med to nye salgschefer.

Frankofile fornemmelser
Illum er klar til at give deres modeafdeling endnu en opgradering. Som de første i Danmark vil stormagasinet forhandle de franske luksusbrands Maje og Sandro, så også de danske forbrugere kan få fingrene i de populære design. De to nye mærker kan købes i Illum fra nu på lørdag, den 14. april.

Soleklart samarbejde
Det schweiziske brillebrand VIU har slået pjalterne sammen med danske Designers Remix om at designe en mini-kollektion af solbriller. Kollektionen består af to modeller i forskellige farver, alt sammen tro mod Designers Remix’ stil og VIUs italienske kvalitet. Brillerne bliver sat til salg den 19. april og kan købes i udvalgte VIU og Designers Remix-butikker samt online.

Nyt dansk brand fusionerer kunst og mode
ArtFusion er navnet på et helt nyt brand, stiftet af Jesper Autrup Vinkel og Louise Autrup Vinkel, hvor kunsten er i fokus – alle prints er nemlig udviklet ud fra kunstner Louise Autrup Vinkel egne værker. Brandet blev officielt i denne uge med åbningen af ArtFusions butik på Ny Østergade i København.

Tommy Hilfiger gør det igen
Det er ikke noget nyt, at Tommy Hilfiger indgår samarbejder på tværs af brancher – denne gang er den ikoniske amerikanske designer gået sammen med Lewis Hamilton, britisk formel 1-kører og firedobbelt Formula One® verdensmester. Sammen vil de skabe en kollektion kaldet Tommy X Lewis, der bliver offentliggjort til efteråret 2018.

“Denne fælleskollektion er noget helt nyt for os på herresiden, og samtidig fejrer den Tommy Hilfiger DNA’et. Sådan et resultat kan kun skabes med partnere, der deler vores værdier og drivkraft,” udtalte Tommy Hilfiger i forbindelse med lanceringen af samarbejdet i onsdags.

Mere samarbejde
Der kan ikke være en Ugen i mode uden mindst ét nyt designsamarbejde – og denne uge er det blevet hele tre af slagsen. Prada har netop annonceret, at de har slået sig sammen med den mandlige pendant til Net-a-Porter, Mr Porter. Sammen vil de lancere en nostalgisk capsule-kollektion, bestående af 32 styles til mænd, alt sammen inspireret af henholdsvis 50’erne og 80’ernes genkendelige looks. Kollektionen sættes til salg den 25. april.

NYT OM NAVNE

Minimum opruster salgsteamet
Det danske brand har, som endnu et led i en igangværende vækststrategi, udvidet sit salgsteam med to nye salgschefer. Fremadrettet bliver Vibeke Kaa salgsansvarlig for brandet i Danmark, hvorimod René Mortensen får ansvaret som salgschef for Norden.

Vibeke Kaa har i de seneste år arbejdet hos Just Female, og skal hos Minimum hovedsagligt benytte denne erfaring til at forstærke det danske salgsteam med fokus på kvindekollektionerne. René Mortensen har senest været ansat hos Wearecph og har derudover været en årrække hos Samsøe & Samsøe.

“Jeg er utrolig glad for at kunne byde to nye og spændende ansigter velkommen i Minimum, og jeg ser frem til et spændende samarbejde fremadrettet,” fortæller Josef Lützen, Chief Commercial Officer hos Minimum.