Copenhagen Fashion Week kunne i sidste uge for anden sæson i træk invitere til sit talentprogram CFW New Talent Scene – i år som en bæredygtig designkonkurrence i samarbejde med deres nye hovedpartner Boozt.

De tre designtalenter, der deltog i konkurrencen og derigennem fik mulighed for at præsentere deres kollektioner for både presse, indkøbere og ikke mindst forbrugerne, var By Signe, Forét, og sur le chemin, hvoraf sidstnævnte løb med vindertitlen og et mentor- og coachingforløb med Kasper Staalsø, Strategy & Brand Director hos Boozt.

”Jeg stod i vores butik, da jeg fik nyheden. Det var virkelig en glædelig overraskelse. Jeg havde slet ikke regnet med det, men der var selvfølgelig et lille håb,” fortæller en glad og stolt Kjetil Aas, der er designer og en af medstifterne af sur le chemin.

”Det har været rigtig spændende at være en del af CFWs talentprogram. Det er et stort skulderklap overhovedet at få lov til at være med. Og så er det et tegn på, at man bliver lagt mærke til, og at folk synes, at man har fat i noget rigtigt,” siger designeren videre og fortæller, at konkurrencen allerede har bibragt gode ting for brandet.

”Vi kan se, at det har givet os meget synlighed allerede. Det er tydeligt, at CFW og Boozt har været med til at give brandet noget opmærksomhed, hvilket er virkelig dejligt og ikke mindst vigtigt for et forholdsvis lille brand, som vores,” siger han.

At holde fast i sine visioner
Selvom sur le chemin er nyt brand på den danske modescene er det ikke tilfældet for Kjetil Aas selv, der også er kendt som manden bag det bæredygtige brand Armoire officielle. Efter en kort pause fra modebranchen, var han i maj 2017 klar til at relancere brandet sammen med nye partnere og under navnet sur le chemin – denne gang med et endnu stærkere fokus på at sætte farten ned i en ellers hektisk branche.

På trods af sin allerede store erfaring, ser den danskbaserede, norskfødte designer store fordele i mentorprogrammet med Boozt, som han forudser kan være med til at styrke brandet og give plads til at han kan udforske sine visioner endnu mere i fremtiden.

”Håbet er, at mentorforløbet kan give os endnu mere synlighed løbende, udover det, der kom ud af konkurrencen. Derudover er planen at udnytte de kompetencer, som Boozt har, til at få friske øjne på det arbejde, vi laver, og til at hjælpe os med nogle af de udfordringer, vi har,” siger Kjetil Aas og tilføjer:

”Vi skal rykke på den chance, vi har fået.”

Målet er dog ikke at sadle om. Tværtimod. Fremfor alt ønsker Kjetil Aas at benytte den mulighed, han har fået, til at videreudvikle sin virksomhed i den bæredygtige og visionære retning, der allerede er lagt.

”Vores mål har fra starten været, at arbejde med en mere langsommelig kollektionscyklus, hvilket vi har fået nogle rigtig gode tilbagemeldinger på, og som vi har i sinde at arbejde videre med. Vi vil gerne bruge den mulighed, vi nu har fået, til at dele det budskab endnu mere,” slutter Kjetil Aas.