Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Navne

Ivan Grundahl opruster med ny salgschef

Med den nye messesæson for døren øger Ivan Grundahl teamet med Jonas Østerby som ny salgschef. Målet er at realisere brandets internationale ambitioner, fortæller CEO Oliver Grundahl.
Med den nye messesæson for døren øger Ivan Grundahl teamet med Jonas Østerby som ny salgschef. Målet er at realisere brandets internationale ambitioner, fortæller CEO Oliver Grundahl.

Denne sæsons modeuge og medfølgende messearbejde er lige på trapperne. I den anledning har Ivan Grundahl oprustet salgsteamet med Jonas Østerby, som bliver den første ansatte hos det danske modehus, der skal dedikere sig hovedagligt til det internationale salg. Det skriver brandet i en pressemeddelelse.

Jonas Østerby kommer med en baggrund som international sales manager for blandt andre Barbara I Gongini og Monarc1.

”Vi er sikre på, at Jonas’ internationale tilgang er vejen frem for huset Ivan Grundahl, samt at Jonas samtidig vil være fuldt i stand til at tage en kærlig hånd om vores kunder på hjemmemarkedet, som naturligvis er meget vigtige for os,” siger Oliver Grundahl i pressemeddelelsen og understreger vigtigheden af Jonas Østerbys erfaring fra internationale showrooms.

Brandet har siden grundlægger Ivan Grundahls alt for tidlige død i foråret 2016 gennemgået flere interne omstruktureringer, blandt andet i ledelsen, der i dag har Ivan Grundahls søn, Oliver Grundahl, ved roret. I sidste uge kom ligeledes nyheden, at husets kreative direktør, Roy Krejberg, stopper efter halvandet år på posten.

Med ansættelsen af Jonas Østerby tager brandet næste skridt i deres igangværende internationalisering.

”Jeg ser frem til at videreføre husets arv og deltage i arbejdet med at få brandet ført videre i den rette ånd. Jeg er overbevist om, at Ivan Grundahl har et stort internationalt potentiale, som jeg glæder mig til at bidrage til at forløse i samarbejde med resten af det fantastiske hold,” supplerer den nye salgschef om sin fremadrettede stilling.

Ivan Grundahl blev grundlagt i 1973. Siden da har brandet udvidet horisonten til i dag at deltage på messer og showrooms i både København, Paris, Oslo, Moskva, New York og Los Angeles, ligesom at Ivan Grundahl bliver forhandlet i mere end 25 lande på verdensplan.