Ugen i mode
Nyheder fra ind- og udland: byBiehl popper op i København, G-Star rykker ind i Danmark og en række vindere til Fashion Awards 2017.Fælles pop-up
Smykkebrandet byBiehl og accessorybrandet Becksöndergaard er gået sammen og åbnet en pop-up shop på Kronprinsensgade 7 i København. Butikken vil være åben hele december måned og vil udover at byde på smykker, tørklæder og lignende fra de respektive brands også løbende køre tilbud og adventskonkurrencer for de besøgende.
Mode med et godt formål
For tredje år i træk har Henrik Vibskov valgt at støtte Red Barnet gennem salget af økologiske T-shirts og hættetrøjer til både børn og voksne. I år kan man købe en T-shirt med kunstprint af Superflex samt en hættetrøje i Vibskovs eget design. Al overskud fra salget går til Red Barnets arbejde – blandt andet til fordel for børn på flugt.
Mere denim til Danmark
Det hollandske brand G-Star har i denne uge afsløret, at de har planlagt en større satsning på det danske marked, hvilket betyder, at de vil åbne 10 nye butikker herhjemme. En af disse vil blive placeret i Bruuns Galleri i Aarhus og åbner allerede i denne weekend, den 9. december.
En række vindere
For andet år i træk kunne British Fashion Council i denne uge afholde The Fashion Awards, hvor modeindustriens mange talenter fejres, og hvor der uddeles priser inden for forskellige kategorier. Aftenens helt store vinder blev Jonathan Anderson, der løb med prisen som årets bedste britiske designer af dametøj, for sit brand JW Anderson, samt som årets accessories-designer for Loewe. Raf Simons løb med titlen ’Årets Designer’ for Calvin Klein, og Donatella Versace vandt prisen ’The Fashion Icon Awards’. Årets model blev den populære Vogue-darling Adwoa Aboah, ligesom at Guccis CEO, Marco Bizzarri, blev udråbt til årets Business Leader.
Et online-eventyr
En af de sidste luksushuse, der ikke sælges online, Céline, har nu kastet sig ud i et digitalt eventyr, med åbningen af deres første webshop www.celine.com. I første omgang er webshoppen henvendt til brandets hjemland, Frankrig, men planen er at rulle siden ud til resten af Europa og USA i 2018, og senere til Japan i 2019.
Show-rokeringer
I det altid foranderlige landskab af modeugekalendre, er det ikke altid til at huske, hvem der nu gør det på hvilken måde og hvornår. De nyeste catwalk-rokeringer involverer Balenciaga og Acne. Førstnævnte har besluttet, at de fra og med deres AW18-kollektion vil kombinere herre- og dametøj til deres show i Paris til marts. Tidligere har brandet præsenteret kollektionen til kvinder i marts og oktober og til mænd i januar og juni. Også Acne Studios har fremlagt ny strategi i denne uge. Brandet vil kombinere deres pre-kollektioner og ready-to-wear-kollektioner til kvinder, og præsentere begge linjer i forbindelse med haute couture-modeugen i Paris.