Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Rødovre Centrum laver prøverum til onlineshoppere

Det sjællandske storcenter vil gøre onlineshopping- og returnering endnu nemmere, og håber samtidig det lokker flere kunder i centerets butikker.
Det sjællandske storcenter vil gøre onlineshopping- og returnering endnu nemmere, og håber samtidig det lokker flere kunder i centerets butikker.

At shoppe online har aldrig været nemmere, men det betyder ikke, at det ikke godt kan blive en endnu større fornøjelse at putte varer i sin virtuelle kurv og hente pakken i den virkelige verden et par dage efter. I hvert fald hvis man spørger det sjællandske storcenter Rødovre Centrum. De har nemlig taget serviceniveauet skridtet videre og arrangeret et 162 kvadratmeter stort område, dedikeret udelukkende til de kunder, der har shoppet online. Det skriver Børsen.

Selvom det ikke kræver mere end ét klik at købe en ny kjole eller jakke online, kræver det stadig lidt af forbrugerne, når tøjet skal hentes – især hvis det ikke falder i god smag og skal sendes retur. I Rødovre Centrums nye afdeling, kan kunder hente deres pakker og derefter prøve deres tøj på med det samme i opstillede prøverum. På den måde kan man med det samme vurdere om varen skal sendes retur eller ej, og slippe for den eventuelle tur frem og tilbage til posthuset.

Men de kan ikke klare det alene – Rødovre Centrum har lanceret den nye service i samarbejde med forskellige logistikvirksomheder, som GLS og Postnord, der sørger for at levere pakkerne til centret.

“Der bliver handlet en del på nettet og hvorfor så ikke give kunderne mulighed for at hente varerne her i stedet for at køre andre steder hen? Og hvis man så ikke kan lide den, kan man aflevere den tilbage igen,” lyder det fra administrerende direktør i Rødovre Centrum, Jesper Andreasen, til Børsen.

Udover at øge serviceniveauet for deres kunder og gøre det mere bekvemt at handle online, er håbet også, at det nye initiativ kan være med til at skabe større trafik i deres center – for Rødovre Centrum opvejes de ekstra omkostninger nemlig af det øgede antal kunder, som de håber vil ligge vejen forbi for at hente en pakke – og måske tage et kig i de gode gamle fysiske butikker, når de nu alligevel har lagt vejen forbi.

“Tværtimod tror jeg, at der vil være mange flere, der tænker, at når vi nu skal hente pakken, så tager vi også lige en tur i Rødovre Centrum og lige går turen rundt,” siger han videre.

Rødovre Centrum er ikke de eneste, der ved, hvor meget levering og retur betyder for handlen online. Bare i 2017 har adskillige leveringstiltag set dagens lys: tilbage i april kunne Zalando fortælle, at de ville afprøve levering til kunder, mens de er på farten, Miinto kunne kort tid efter afsløre, at de vil levere varer på maksimum 80 minutter, og i september og oktober toppede Amazon det hele ved at tilbyde levering direkte fra catwalken, kun én time efter modellen har vist det frem, samt levering inden for hjemmets fire vægge.

Rødovre Centrum åbnede sin nye afdeling den 28. september i år.