Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Udland

Christopher Bailey stopper hos Burberry

Det er stadig lidt uklart om brandets kreative direktør selv har taget beslutningen eller om den er blevet taget for ham.
Det er stadig lidt uklart om brandets kreative direktør selv har taget beslutningen eller om den er blevet taget for ham.

Når vi rammer marts 2018, forlader Christopher Bailey efter 17 år ved roret det britiske brand. Det skriver Business of Fashion. Foruden at være kreativ direktør, har Christopher Bailey i en periode også varetaget stillingen som CEO for hele modehuset – en post som Marco Gobbetti overtog i begyndelsen af året.

”Det har været et stort privilegium at bruge 17 år af mit arbejdsliv hos Burberry, hvor jeg har lært meget af de folk, som har været en del virksomheden. Jeg tror på, at Burberry stadig har sin bedste tid foran sig, og at virksomheden kun vil blive styrket af den strategi som vi har udviklet med Marco ved roret,” siger den kreative direktør ifølge Business of Fashion.

Det er kommentarer fra samarbejdspartnere tæt på huset, der sår tvivl om, om beslutningen er gensidig eller om det CEO Marco Gobbettis valg at gå nye veje. Luca Solca, chefanalytiker hos Exane BNP Paribas, siger blandt andet ifølge Business of Fashion:

”Vi støtter Marco Gobbettis beslutning om at søge nyt kreativt talent til Burberry.”

Selv siger Marco Gobbetti om beslutningen:

”Burberry har undergået en fantastisk transformation siden 2001 og Christopher har spillet en essentiel rolle i brandets succes. Det er ærgerligt, at vi ikke når at arbejde mere sammen, men med den arv han efterlader, er jeg ikke tvivl om virksomheden fremtidige succes. Vi har en helt klar vision for næste kapitel, og hvordan vi skal accelere Burberrys vækst og jeg er meget spændt på de muligheder vores team, vores partnere og interessenter går i møde.”