Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Bæredygtighed

Kering anerkendt for bæredygtighedsarbejde

Det franske konglomerat placerer sig endnu en gang som en af de mest bæredygtige virksomheder inden for luksussektoren.
Det franske konglomerat placerer sig endnu en gang som en af de mest bæredygtige virksomheder inden for luksussektoren.

For tredje år i streg løber Kering med førstepladsen i Dow Jones Sustainability Index (DJSI) 2017 i kategorien ’Textiles, Apparel & Luxury Goods’. DJSI anerkender Kering som førende industrileder i sin sektor på tværs af både miljømæssige og sociale forhold, hvor det franske modekonglomerat har scoret toppoint over hele linjen.

”At blive anerkendt som industrileder i DJSIs årlige rapport er en ære og vidner om vores forpligtelse og indsats for at sætte standarden højt inden for luksusvarer,” siger Marie-Claire Daveu, Kerings Chief Sustainability Officer.

I februar i år præsenterede Kering deres 2025 bæredygtighedsstrategi, der løber på tværs af alle virksomhedens brands og produktionskæder. Her er samarbejde og gennemsigtighed i fokus – ikke kun internt.

”Vi deler den viden, vi får, samt de værktøjer og innovationer, vi udvikler i arbejdet mod at nå vores bæredygtighedsmål. Fordi vi har brug for transparens, hvis vi skal rykke os fra de gradvise til de gennemgribende forandringer, som der er brug for,” sagde Marie-Claire Daveu i den forbindelse.

Kerings franske konkurrent, Louis Vuitton/Möet Hennesy, der ellers ikke har for vane at melde ud omkring firmaets bæredygtighedspolitik, vil heller ikke stå tilbage og har nu sat sig for at fordoble deres indsats over for CO2-udslip – for hvert ton virksomheden udleder, donerer de 30 euro til en fond, der skal investere i at nedbringe CO2 på verdensplan.