Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

”Vi skal indfri det enorme potentiale, Han Kjøbenhavn har”

Brandets nye CEO, Daniel Hummel, er klar til en messe på CIFF, hvor Han Kjøbenhavn tager hul på en sæson, hvor der også skal sælges en damekollektion ind.
Brandets nye CEO, Daniel Hummel, er klar til en messe på CIFF, hvor Han Kjøbenhavn tager hul på en sæson, hvor der også skal sælges en damekollektion ind.

CIFF-messen i Bella Center har kun været i gang et par timer, og sælgere, indkøbere og udstillere har netop taget hul på messesæsonen for SS18 efter intense timer med opsætning og forberedelser.

”Vi har brugt de seneste par dage på at gøre det sidste klar, alt fra den rette lyssætning til at få tøjet på plads. Det er gået fra at være ren byggeplads til nu at stå færdigt, som vi gerne vil have det – og de første gæster har også allerede været forbi,” siger Daniel Hummel, der er klar til sin første modeuge, som direktør for Han Kjøbenhavn.

Han Kjøbenhavn er hjemmevant, hvad angår deres herrelinje, hvor de er at finde i disse dage på CIFF i LAB-området.

Men denne sæson udvider Han Kjøbenhavn repetoiret. De tager nemlig hul på første kapitel af salget af damelinjen, fortæller Daniel Hummel:

”Markedet er attraktivt og vi har en god position at gøre det ud fra. Og allerede nu kan vi se at interessen er stor. Så vi er opsatte på at få en rigtig god start på salget af vores damekollektion,” siger han.

Ligheder og forskelle
I maj forlod medstifter, Tim Hancock, Han Kjøbenhavn, og det er kun en måned siden, at Daniel Hummel blev brandets nye CEO. Han gik fra at være administrerende direktør i Falck’s division Global Assistance –hvor det handler om at redde liv – til at træde ind i modebranchen, hvor æstetikken primært er i højsædet.

”Modebranchen adskiller sig jo, fra det, jeg kommer fra. Men den rejse vi skal ud på, hvor det handler om at accelerere en forretning, kender jeg rigtig godt. Både ansvaret og arbejdsopgaverne er ikke nyt, tværtimod. Min primære opgave er at få udløst det enorme potentiale, som virksomheden har, både herhjemme og internationalt. Vi skal vækste, og vi ligger mange kræfter i at udarbejde den plan, der skal indfri ambitionerne,” siger Daniel Hummel, der ikke lægger skjul på, at målet er at øge toplinjen til 200 millioner kroner årligt inden for fem til seks år.

Det er Daniel Hummels første modeuge og -messe, så han skal også bruge noget af tiden på at gå rundt og blive inspireret.

”Man kan mærke, at folk er klar og motiverede og er opsatte på at få gode resultater i hus. Min plan er også at gå lidt rundt og se, hvad andre gør, som vi kan blive inspireret af.”

Kampen udspiller sig ikke kun på messen, da Han Kjøbenhavn igen denne sæson også afholder show – i aften på CIFFs showscene. Her er formålet, ifølge Daniel Hummel, at de kreative kræfter bag brandet kan vise visionerne.

”Han Kjøbenhavns DNA er ikke ændret trods interne udskiftninger – og det er heller ikke planen. Vi skal alle understøtte og accelerere den udvikling, Han Kjøbenhavn allerede oplever,” siger Daniel Hummel afsluttende.