Facebook Abonnér
13:28
|
25.09.2017
zizzi.002

Zizzi lancerer nyt butikskoncept

Fremtidssikring af et brand er ikke enten eller – online eller offline. Zizzi arbejder ud fra en strategi om, at forbrugerne er tilstede begge steder, og brandet lancerer derfor et nyt butikskoncept.

| Strategi | af Karoline Kaae Svendsen

Zizzi oplever både en vækst online og en fremgang i deres butiksdrift, og næste fase for brandet er at lancere et nyt indretningskoncept. Her er fokus på at udnytte pladsen bedst muligt og skabe indbydende rammer for kunderne. Og når produkterne hele tiden optimeres og fornyes, skal butiksindretningen følge med og afspejle udviklingen i designet, lyder det fra brandet.

”Vores mål har været at skabe et inspirerende, stemningsfuldt miljø, der sikrer, at kunderne får en helstøbt oplevelse. Samtidig har vi taget højde for betydningsfulde detaljer, der gør, at vores kunder føler sig tilpas og har ro til at trække på den solide ekspertise, vi har, når det gælder fashion og fitting inden for plus size,” siger Head of Marketing, Martin Jack Busk.

Brandet tror på, at kunderne er tilstede både online og offline, og derfor vælger Zizzi at investere i butiksoplevelsen som en del af deres omfattende og ambitiøse omnichannelstrategi, der bliver tænkt ind i alle aspekter af brandoplevelsen.

”Vi har lyttet til vores kunders behov gennem eksempelvis fokusgrupper, og hørt hvad de ønsker af en butik. Dét har vi kombineret med vores viden om, hvad der sker inden for retail og design og derudfra udviklet konceptet. Derudover har det grundlæggende været planen at få butikkerne til at spille sammen med den online oplevelse – for eksempel er der en ambition om, at kunderne på sigt skal kunne bestille varer, de står og prøver i det fysiske prøverum, hvis de ønsker en anden størrelse eller farve, end der findes i butikken,” siger Martin Jack Busk.

Selvom tøjet kun hænger i én højde på væggene, vil den enkelte butik kunne rumme 20% flere varer, da der er arbejdet strategisk med at udnytte gulvet. Her vil små øer fremhæve forskellige temaer såsom jeans, basics og trends, som kunderne nemt kan få overblik over. Samtidig har prøverummene også fået mere plads. Førhen udgjorde de 14% af butiksarealet – nu er det 20%.

Men butiksindretning handler for Zizzi ikke kun om kvadratmeterne:

”Vi har tænk over alle detaljer – for eksempel duften i butikken, lyssætningen, der giver et varmt lys og temperaturen, der holdes behagelig af en vifte i loftet. Grønne planter, gulvtæpper, velour og de store prøverum skaber en tryg og komfortabel privatsfære,” siger Martin Jack Busk, og netop atmosfæren skal være med til at lede kunderne til butikkerne, hvor de får en personlig service, der ikke er mulig i samme grad online.

Alle kommende, nye Zizzi-butikker tage udgangspunkt i det nye koncept, de lancerer den 3. august i Hillerød og ugen efter i Lyngby. Foruden en række butikker i Danmark vil der i 2017 også blive åbnet endnu flere Zizzi konceptbutikker i både Norge, Finland og Holland.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev