Den kommende kollektion er blevet til i et samarbejde, som er opstået ud fra en fælles forkærlighed for gode materialer, bæredygtighed, innovativ tilgang til at drive forretning og nye måder at anskue produktion og forbrug på, som er fælles kerneværdier hos begge brands.

“For os er samarbejdet med VIGGA endnu en måde at tænke bæredygtighed ind i vores forretningsmodel. Vores produkter får nu et endnu længere liv qua VIGGAs cirkulære forretningsmodel, som vi gerne ser meget mere af i vores branche og en model vi gerne vil støtte op om og være en del af,” siger Maria Høgh Heilmann, grundlægger og designer hos Aiayu, som ser samarbejdet som en naturlig forlængelse af Aiayus allerede bæredygtige DNA.

Vigga Svensson, der er medstifter af VIGGA, fortæller VIGGA Ventetøj har været på markedet i et halvt år med stor succes og at det kommende samarbejde styrker det bæredygtighedsarbejde, som begge brands brænder for.

“Aiayus går 100% i tråd med vores værdier, hvor kvalitet og sundhed går hånd i hånd med lækkert design og høj brugbarhed. Vi er superstolte af dette samarbejde, og glæder os til at se tøjet cirkulere fra en gravid til den næste, og dermed skabe et bæredygtigt og ansvarligt alternativ til brug-og-smid-væk kulturen.” slutter Vigga Svensson.