Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Heidi Klum designer tøjkollektion for Lidl

Den tyske discountkæde vil satse endnu mere på salget af tøj og har indgået et samarbejde med supermodellen, der skal designe en ny kollektion til deres dagligvarebutikker.
Den tyske discountkæde vil satse endnu mere på salget af tøj og har indgået et samarbejde med supermodellen, der skal designe en ny kollektion til deres dagligvarebutikker.

Discountkæden Lidl har netop offentliggjort deres nyeste satsning indenfor tøjkategorien – en kategori, der de seneste år er blevet mere og mere populær i dagligvarebranchen, hvor flere og flere butikker prøver kræfter med et øget beklædningssortiment, ved siden af det øvrige salg af især madvarer. Den tyske butikskæde vil skabe en ny kollektion af mere kvalitetsbevidst, men stadig prisvenligt tøj, designet af den ditto tyske model, tv-vært og tøjdesigner, Heidi Klum. Det skriver Businessinsider.com.

Det nye kendissamarbejde markerer Lidls bestræbelser på at udvide deres kundesegment, og kollektionen er, ifølge dagligvarekæden selv, den mest eksklusive, de til dato står bag. Men hvordan prisniveauet vil komme til at være, vil de ikke afsløre endnu:

”Den nye kollektion vil være meget i overensstemmelse med vores kerneværdier om at tilbyde vores kunder højkvalitetsprodukter til gode priser,” fortalte en talskvinde fra Lidl, ifølge Drapersonline.com, hvortil Heidi Klum kunne tilføje:

“Lidl er kendt for at lave kvalitetsprodukter til overkommelige priser, og jeg er stolt af at være en del af det her modesamarbejde,” sagde hun.

Tøj indtager dagligvarebranchen
Lidls nye tøjsatsning er dog slet ikke den første af sin slags. Discountkæden har allerede syv interne tøjbrands, og vakte opsigt, da de i september sidste år, åbnede en pop-up butik i det eksklusive shoppekvarter i Hamborg, Neuer Wall, med deres womenswear-mærke, Esmara, side om side med Prada og Gucci-butikker.

Og de er ikke de eneste. Flere andre dagligvarebutikker, både danske og udenlandske, har valgt at tage udfordringen op imod modebranchen og give dem konkurrence på både pris og kvalitet.

Herunder har danske Coop længe haft planer om at sætte sig på en større markedsandel, når det kommer til salg af tøj, og Dansk Supermarked meldte ud i marts, at lignende tøjsatsning har båret frugt, så koncernen solgte intet mindre end 38 millioner stykker tøj i 2016.

Den nye Heidi Klum-kollektion vil blive solgt i mere en 650 forskellige Lidl-butikker rundt omkring i Europa og USA, og lanceres senere i år.