Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

CIFF skaber god trafik – også internationalt

Det er første messedag under modeugen, og der er god energi og positive tilbagemeldinger fra CIFFs udstillere.
Det er første messedag under modeugen, og der er god energi og positive tilbagemeldinger fra CIFFs udstillere.

CIFF summer af glade mennesker og god stemning, lyder det fra flere udstillere på modeugens første messedag. Pernille Lund, marketingschef hos Masai, er ovenud positiv, og oplever, at de besøgende smiler endnu mere den her sæson, hvilket har stor betydning, når man har en messestand.

“Der bliver lavet nogle ordrer her, men de fleste kommer for at få et sneak peek, inden de i vores showroom laver den endelig ordre,” siger hun.

Også Sine Lundby Brixen, medejer af agentur This Time Tomorrow, har lagt mærke til den gode energi, som dog også er en af grundene til, at de har valgt at have stand på CIFF:

”Første gang vi var på CIFF, var i august, hvor vi havde en rigtig god oplevelse. Det er et godt sted at møde både skandinaviske og internationale indkøbere – det har faktisk været fifty-fifty for os i dag. Vi har blandt andet haft besøg fra Galerie Lafayette, og det synes jeg er en stor cadeau til CIFF. Det viser, at de formår til at tiltrække internationale indkøbere. Vi har også haft besøgende fra Tyskland, Belgien og Finland,” siger hun.

Masse af trafik på gangene
Forventningerne til denne sæsons messedage har altså været høje, men der er bred enighed om, at de er blevet indfriet indtil videre. Herretøjsmærket Sunwill har i de sidste mange år haft et showroom på første sal i Bella Centeret, men i år ville de ud på gulvet, for at se hvad de kunne få ud af det, fortæller mærkets sælger, Claus Christensen.

“De første par timer har vi tydeligt kunne mærke, hvordan der summer af mennesker her på CIFF. Trafikken er rigtig god. Vores målsætning er at få nye kunder, og det kan vi bedst hernede, fordi der kommer flere indkøbere forbi – vores eksisterende kunder skal nok finde os alligevel,” fortæller Claus Christensen fra Sunwill.

Også Birgitte Herskind, chefdesigner på brandet af samme navn, har gode tilbagemeldinger allerede. Hun har ekstra høje forventninger denne gang på grund af en stor fremgang for virksomheden. Hun roser også CIFFs internationale samarbejde:

“Vi har især valgt at være på CIFF, fordi jeg synes, at de har formået at skabe en rigtig flot international platform. De er meget professionelle, og jeg føler mig super bakket op her, og det er rigtig dejligt,” siger Birgitte Herskind.

Kalenderen må ikke være for presset
Gorm Petersen, salgs- og marketingsmanager fra Too Shy, har tidligere været på Revolver med andre brands, men denne gang ville han gerne prøve noget nyt, og CIFF skuffer ikke. Det er især de mange mennesker, som gør at han er positivt overrasket. Too Shy har haft en klar strategi til booking af møder og bruger messen til at skaffe nye kundekontakter:

“Vi bruger primært messen som et udstillingsvindue og til at skabe en masse kontakter og så efterfølgende følge op og holde møder, hvor ordrerne bliver lagt. Vi har bevidst ikke booket aftaler fra morgen til aften, så vi netop har tid og mulighed for også at vise brandet til forbipasserende, der viser interesse,” siger Gorm Petersen, der har en forventning om at skabe en masse nye forbindelser på messen – og det kan både være til distributører, agenter og detailfolk. Et kor Sunwills Claus Christensen istemmer:

“Vi har en masse planlagte møder med indkøbere, men ikke faste aftaler i forhold til tidspunkter, fordi kunderne er ikke så skemalagte længere. Det er min opfattelse, at indkøbere lader sig inspirere på messer og derfor ikke vil være bundet til aftaler,” siger han afslutningsvist om de næste par dages arbejde.