The Jewellery Room lancerer internationalt

Medstifter Charlotte Møbjerg Ansel-Henry har tårnhøje ambitioner for den danske smykkeplatform, og fortæller om lanceringen af et nyt digitalt univers og udvidelsen til London Fashion Week.
30.01.2017 ∙ af Sofie Ringtved Jensen
Foto: De to grundlæggere af The Jewellery Room - Pernille Møbjerg Knudsen til venstre og Charlotte Møbjerg Ansel-Henry til højre.

The Jewellery Room har siden 2013 arbejdet målrettet med at skabe et univers for smykker, hvor det nyeste tiltag er en digital platform, der komplimenterer fysiske rammer, og som skal samle alt inden for salg af smykker. Det udmunder nu i en opgraderet hjemmeside, der indeholder alt fra et E-showroom til et presserum og en nyhedsside, så alle interessenter kan holde sig opdaterede på det seneste nye i branchen.

”Målet er at samle alt inden for smykker, så journalister og indkøbere kun skal ÉT sted hen. Vi har mere end 40 brands derinde nu, og så har vi efterhånden en ret stor portion brugere, særligt journalister fra Skandinavien og Europa, som benytter siden,” fortæller Charlotte Møbjerg Ansel-Henry.

Men det digitale univers er ikke den eneste nyhed, som The Jewellery Room kan løfte sløret for.

Satser på London
The Jewellery Room har indtil nu fokuseret på skandinaviske smykkebrands under den københavnske modeuge, men nu er tiden inde til at se udover Norden. Showroomet vil nemlig rykke oversøisk, og afholde The Jewellery Room under London Fashion Week, i september 2017.

Ambitionen er at eje smykkescenen – ikke bare i Danmark, men også i udlandet, fortæller medstifter Charlotte Møbjerg Ansel-Henry, og forklarer at næste stop er London, selvom de også har et godt øje til både Paris og Tyskland.

I London kommer The Jewellery Room til at præsentere både skandinaviske og internationale smykkebrands, og bygger på et samarbejde med trendeksperterne WGSN. Derudover har British Fashion Council også udvist stor interessere, og vil gerne have The Jewellery Room over til dem i London.

Justeringer og nye tiltag
The Jewellery Room i London vil forsat være et intimt og kurateret showroom, da det er noget som Charlotte Møbjerg Ansel-Henry oplever, at både journalister og indkøbere sætter stor pris på.

Derudover vil den engelske udgave være noget helt for sig, men selvfølgelig med paralleller til den danske version, hvilket de glæder sig til at løfte sløret for, når tiden er inde:

”I forbindelse med at rykke udenlands, giver det god mening at sprede åbningstiden ud over flere dage. Vi kommer til at være helt nye, men har heldigvis nogle stærke samarbejdspartnere og allerede nogle super interessante brands signet op, så vi glæder os til at larme endnu mere, når vi kommer udenlands,” siger Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og fortæller, at de i den sammenhæng også har valgt at arrangere et trendpanel, i samarbejde med WGSN, hvor forskellige eksperter vil få taletid og på den måde være med til at højne den i forvejen voksende interesse for smykker.

Forventningerne til de nye satsninger er høje, og The Jewellery Room glæder sig til at realisere et koncept, som længe har været efterspurgt.

”Ved hver eneste Jewellery Room-messe bliver vi spurgt, om vi ikke vil udvide til andre modeuger også – så nu gør vi det,” fortæller Charlotte Møbjerg Ansel-Henry.

The Jewellery Room er åben under modeugen, fredag den 3. februar fra kl 10.30 i Nikolaj Kunsthal.