Facebook Abonnér
20:02
|
22.02.2017
Hvisk

Hvisk gør pop-up permanent

Det danske smykkebrand åbnede i går deres første flagskibsbutik i København.

| Strategi | af Marlene Toldbod

Åbningen af butikken sker efter nogle måneder med pop-up-butik, hvor Hvisk har prøvet kræfter med retailmarkedet.

Tilbage i oktober fortalte Chief Commercial Officer hos Hvisk, Michael Aoun, til Fashion Forum, at med pop-up-butikken skulle virksomheden i første omgang risikoteste markedet og tage ved lære for at finde ud af, hvordan man skulle gå videre med en retailstrategi.

Den strategi er nu på plads, og resultatet er en permanent placering på Sværtegade i København. Om den beslutning siger Michael Aoun:

“Vi er super stolte og glade for endelig at åbne vores egen flagship store, efter at have haft en særdeles positiv oplevelse med pop-up formatet. Den fysiske flagship store giver os mulighed for at skabe synergi med vores store digitale forretning, og vi glæder os til at kunne møde vores kunder i den nye butik, hvor man nu vil have mulighed for at se og shoppe en endnu større del af kollektionen.”

Hvisks koncept har altid været at sløjfe mellemleddet og i stedet sælge direkte til forbrugere via egen webshop – og nu flagship store. Michael Aoun fortalte også, sidst Fashion Forum talte med ham, at bliver butikken en succes, vil Hvisk gerne åben butikker i Norge og Sverige, ligesom brandet er i gang med at undersøge muligheden for at afprøve pop-up-konceptet i Aarhus og etablere sig i Tyskland og England.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev