Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Modeuge

Social Zoo: Følg den gode historie til dørs

Pernille Teisbæk og Hannah Løffler arbejder sammen med Copenhagen Fashion Week på en storstilet digital strategi, der skal stadfæste Københavns position på modeverdenskortet.
Pernille Teisbæk og Hannah Løffler arbejder sammen med Copenhagen Fashion Week på en storstilet digital strategi, der skal stadfæste Københavns position på modeverdenskortet.

Copenhagen Fashion Week er i fuld gang med at planlægge modeugens aktiviteter, så de om en god måneds tid endnu en gang er klar til en af årets vigtigste branchebegivenheder. En del af arbejdet består i at optimere den digitale tilstedeværelse, og her har Copenhagen Fashion Week ansat strategibureauet, Social Zoo, til at stå i spidsen for den proces. Her fortæller de to partnere, Pernille Teisbæk og Hannah Løffler, om deres tilgang til det strategiske arbejde, og hvorfor kontinuitet er alfa omega, hvis man som brand vil positionere sig succesfuldt online.

Hvad er jeres spidskompetencer inden for digital strategi?
”Vi arbejder primært med strategisk udvikling af brands’ digitale tilstedeværelse herunder deres sociale medieprofil. Vi udvikler derudover kampagner til sociale medier og forhandler aftaler for en selektiv skare af danske influencere.”

Hvordan er I gået til samarbejdet med Copenhagen Fashion Week?
”Vi er i øjeblikket midt i et større empirisk arbejde, hvor vi gennem vores store internationale netværk interviewer en masse indflydelsesrige modeaktører om udviklingen af de internationale modeuger, samt den danske, og hvor modeugerne generelt er på vej hen i deres fysiske eksistens og digitalt. Vores empiri kommer til at danne grundlag for Copenhagen Fashion Week og vores arbejde med en ny digital vision for modeugen.”

Hvad skal brands gøre for at få digital opmærksomhed?
”Den korte forklaring er, at brands i bund og grund skal være dygtigere til at følge sine gode historier til dørs. Det vil sige, at alle ens gode initiativer, samarbejder, events og impulsive tiltag skal dækkes på de sociale medier. Alt det skal være med til at skabe en historie for brandet og skabe noget bevågenhed. Både nationalt og internationalt. En vigtig faktor er kontinuitet. Det handler ikke kun om at lave indhold på den korte bane, men gælder om at opretholde en aktualitet. Det er vigtigt at kende sin målgruppe, for at kunne levere inspiration og relevans.”

Hvad bliver det vigtigste for jer under den kommende modeuge?
”Vi glæder os utrolig meget til at have en officiel rolle for Copenhagen Fashion Week udadtil. Vi er sammen med Copenhagen Fashion Week værter for en flok internationale modeaktører, hvor de fleste aldrig har været i København før, og vi er superspændte på at vise vores brands og by frem.”