Både onsdag og torsdag har været hektiske, men gode dage, for de brands vi møder på Revolver. Kir Løgstrup er Sales Manager hos Jane König, og hun er godt tilfreds med messen indtil videre:

”I går var rigtig god. Den første dag er altid den travleste. Alle mine aftaler kom forbi, og så lægger de ofte ordrerne på smykkerne i vores showroom i ugen efter modeugen. Og vi havde flere drop bys, end jeg havde forventet,” fortæller hun.

For The Last Conspiracy er det en stor fordel i at være på tøjmesse, hvor de bliver placeret blandt de brands, som de også ligger ved siden af i butikkerne.

”95% af vores indkøbere er tøjbutikker, og vi ser os selv som et fashion brand. Den største del af de internationale indkøbere kommer fra Tyskland og Benelux-landene, hvis man ser bort fra Skandinavien Vi har fået en god placering her på Revolver, blandt brands, som supplerer vores stil godt. I forhold til skomesser, er der en helt anden dynamik her,” siger Sales Director Zakkerey Larsen. Og man mærker ifølge ham ikke sporerne af finanskrisen mere. Der er ikke nogen, der er negative eller taler om dårlig økonomi.

“Det summer af folk og positiv stemning,” siger han.

Hos Barbara I Gongini er opmærksomheden fra udlandet noget, der fylder rigtig meget.

”Vi er avantgarde i vores stil, og derfor er vores fokus internationalt. Indtil videre har dem, der har været forbi, været særligt interesseret i vores unisex pieces,” siger Ann-Christine Kjer Christensen, Sales and Marketing Assistant hos Barbara I Gongini. De har valgt at booke de fleste af deres møder i morgen, så kunderne kan se deres kollektion på catwalken først. De afholder nemlig show i aften klokken 20:00.

Brandet Agurk er blot to år gammelt og ny i messelandskabet. De er kommet godt fra start, selvom de havde håbet på endnu flere besøgende. Ikke desto mindre er medejer og designer, Camilla Kuus, ikke i tvivl om, at det er godt for et nyopstartet brand som deres at være på messe:

”Vi er på Revolver, fordi vi passer bedst ind her, hvor der er mindre og specielle brands. Det kan godt være svært at trække nye mennesker til, når man er et nyt brand, og derfor er det rigtig godt at være på messe. Her får vi nye kontakter og møder indkøbere, som vi måske ikke kunne få fat i ellers – eksempelvis havde vi nogle franskmænd forbi, som var meget interesserede,” fortæller Camilla Kuus.