Når den danske modeuge løber af stablen over de næste par dage, er det blandt andet med nye initiativer fra messen Revolver. Ejer af Munthe, Naja Munthe, er begejstret for onsdagens fremmødet indtil videre. Om Revolver siger hun:

“Her de første par timer virker det til at være godt besøgt. Vi har allerede kalenderen fuldt booket med kundemøder. Udover de planlagte møder forventer vi også en godt besøgt stand.”

Sælger fra CPH Fashion Pool, Andrea Krogh, fortæller om forventningerne til messen:

“For os handler messen om at inspirere nuværende og nye kunder. De fleste af vores ordrer ligger både før og efter messen i vores eget showroom, da indkøberne kan se kollektionerne bedre der.”

Flere af mærkerne på messen har haft samme strategi op til modeugen. De fleste indkøbere er allerede booket til salgsmøder, men for mange af mærkerne handler tilstedeværelsen på messerne også om at støtte op om modeugen. Det er blandt andet en af grundene til at det svenske mærke Whyred viser deres kollektion på Revolver.

Smykkedesigner, Vibe Harsløf, sælger primært på messer i New York og Paris, men fortæller, at stemningen på den danske messe er noget helt særligt og understreger, at det er vigtigt for hende at være med på Revolver, da Danmark er hendes hjemmemarked. Derudover tiltrækker messen også flere internationale indkøbere, der lægger både store og små ordrer.

“Der er en rigtig dejlig stemning her på messen. Det er hyggeligt at møde kollegaerne, man normalt kun ser to gange om året. Man føler sig som en del af branchen,” siger Vibe Harsløf om den danske messe.

Flere af de tilstedeværende synes, at Revolvers initiativ med den nye sammenbygning giver en god dynamik. Derudover har flere bemærket at messen denne sæson har haft stort held med at segmentere de respektive brands. Det er en af grundene til at Munthe for tredje gang har en stand på Revolver.

“Vi har før været på CIFF, og den messe er også god, men Revolvers sammensætning af brands, synes jeg, passer godt til Munthe,” fortæller Naja Munthe om valget af messe.