Tilbage i februar var det messestandens placering, forberedelse af salgspitch og tilpasning af brandets koncept, der bekymrede og optog tidligere DM&T-direkør, Kasper Eis. Nu er han og AMOV klar til anden sæson på Revolver, og imens der er blevet droslet en anelse ned for de praktiske forberedelse, så er der kommet flere kræfter til i virksomheden, og ambitionerne er stadig tårnhøje.

Når du ser tilbage, hvordan var din debut på messen så?
“Vores første sæson har overrasket positivt. Ikke fordi vi solgte for flere millioner, men fordi vi opnåede adgang til de nøglekunder, som vi havde drømt om. Vores strategi har hele tiden været at starte eksklusivt i de bedste butikker i Danmark, og så stille og roligt udvide i og uden for Danmark. Og med salg til kunder som Støy, Kyoto og Dr. Adams har vi i dag en kundeliste, som vi er meget stolte af. Vi har en klar fornemmelse af, at vores værdisæt og designfilosofi stemmer godt overens med fremtidens tendenser.”

Føler du dig bedre forberedt på denne modeuge end den sidste?
“Jeg har jo altid haft dygtige medarbejdere til at stå for messestanden – og har nydt godt af dette. Som total amatør til sidste modeuge var jeg således nok en anelse overforberedt – og de potentielle kunder kunne nærmest ikke komme ind på standen for bare giner, stativer, borde, stole, kiks og kaffe. Denne gang bliver det langt mere minimalistisk – og med tøjet i centrum. Øvelse gør mester.”

Hvordan er det ellers gået efter sidste modeuge?
“Det har uden tvivl været den travleste periode i min karriere. At være CEO i en etableret virksomhed var jo ren barnemad i forhold til dette. Udover at styre de sædvanlige kollektionsprocesser har vi været i gang med at skabe grundlaget for et stærkt globalt brand fremadrettet. Vi er således blevet GOTS-certificeret, vi har gennemført en crowdfunding-kampagne med salg på seks kontinenter, vi har tiltrukket to fantastiske investorer, Rico Hermann og Claus Bucka, der begge erfaring med at opbygge stærke virksomheder i mode- og livsstilsbranchen, vi har opnået taletid i blandt andet TV-Avisen, Textilwirtschaft og Mens Wear Buyers og holdt foredrag på Christiansborg og mange af designskolerne. Endeligt er vi godt i gang med at bygge en online genbrugsplatform, hvor AMOV-kunder kan bruge deres unikke produktkoder til at give tøjet nyt liv. Det er en spændende rejse.”

Hvad er ambitionen for denne modeuge?
“Målet for SS17-sæsonen er at udvide antallet af danske kunder fra 15 til 25. Desuden skal vi via opsøgende salg have de første 10 udenlandske kunder på plads. Jeg har aldrig set messerne som en mirakelkur i denne henseende, men mere som et kontaktforum, hvor AMOV kan få vist brandet og den nyeste kollektion frem – og forhåbentligt kan få en invitation til at vise kollektionen frem i de relevante nye og eksisterende butikker. Det meste af benarbejdet ligger fortsat før og efter messen.”

Er der hul igennem til udlandet allerede?
“Vi har holdt meget igen med udlandet. Vi skal lige bevise for os selv, at vi kan levere i rette kvalitet til rette tid – og sikre gennemsalg – i vores egen baghave, før vi tager på de store udlandseventyr. Men, vi har fået konkrete henvendelser fra meget interessante europæiske agenter – og fra potentielle partnere i Dubai og USA. Så planen er at begynde at sammensætte vores agent- og distributørnetværk over det kommende halve år. Når vi kommer til messen i februar 2017, skal vi gerne have de første udenlandske partnere på plads.”

Hvad er din største udfordring netop nu?
“Et afrikansk ordsprog siger: “If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together”. Den første del af AMOV-rejsen har jeg klaret selv – sammen med fantastiske eksterne partnere og freelancere. Men nu er tiden kommet til at bygge organisationen omkring mig, så AMOV ikke blot kommer hurtigt frem – men også kommer rigtigt langt. Over de kommende uger, måneder og år vil AMOV blive styrket, særligt på produktsiden. Det glæder jeg mig meget til. Det giver AMOV mulighed for at styrke designidentiteten og de kommende kollektioner – og det giver mig mulighed for at fokusere 100% på salg, marketing og forretningsudvikling.”