Facebook Abonnér
07:29
|
15.12.2017
Roy Krejberg-photo Pierre Even Foto: Pierre Even

Oliver Grundahl udpeger kreativ direktør

Designer Roy Krejberg skal videreføre Ivan Grundahls brand-DNA

| Modeuge Navne Strategi | af Henrik Ralf Nielsen

Tre måneder efter Ivan Grundahls tragiske bortgang, er brandet af samme navn klar med et nyt hold, der skal tage over og sikre modehusets fremtid. I dag, mandag, tiltræder Roy Krejberg stillingen som kreativ direktør. Således lyder det i en pressemeddelelse fra brandet. Roy Krejberg kommer med en fortid som kreativ direktør for Kenzo Homme og eget modehus i Paris i form af Peachoo-Krejberg, så er det international erfaring, der skal skabe den kreative linje for Ivan Grundahl brandet fremover.

Da Ivan Grundal gik bort i maj måned, blev hans søn Oliver Grundahl indsat som CEO for modehuset. Det var et generationsskifte, der skete før tid, men nu har Oliver Grundahl altså allieret sig med en dansk designer med international erfaring. Om ansættelsen udtaler Oliver Grundahl i pressemeddelelsen:

“Roy Krejberg som kreativ direktør er et drømmescenarie for mig. Han repræsenterer den perfekte blanding af det internationale og det skandinaviske. Vi har brug for en, der både har en skandinavisk forståelse for design og samtidig kender til internationale højder.”

Roy Krejberg får ansvaret for udviklingen af modehusets kollektioner samt overordnet brand image, og han skal sikre videreudvikling med respekt for Ivan Grundahls eksisterende brand-DNA.

SS17, der også vises i København senere på ugen, var den sidste fra Ivan Grundahls egen hånd, hvorfor AW17 bliver Roy Krejbergs debut.


LÆS OGSÅ: Lotte Freddie: Ivan Grundahl er evig

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev