Et nyt samarbejde mellem Copenhagen Fashion Week, brancheforeningen Danmarks Restauranter & Cafeer (DRC) og Madbillet.dk, samler nu de københavnske restauranter på et officielt salgs- og bookingsite.

Konceptet, kaldet Fashion Week Dining, skal forbedre serviceniveauet for modeugens gæster, og signalere hele byens opbakning om de rammer, der skal sælge København som attraktiv international modedestination. Det skriver samarbejdsparterne bag konceptet i en pressemeddelelse.

Samarbejder om en stærkere modeuge
Ifølge direktør i DRC Torben E. Hoffmann Rosenstock skaber samarbejdet en stærk modeuge som kan være med til at skabe vigtig omsætning hos de erhvervsdrivende.

”I andre hovedstader, som f.eks. Berlin, er der flere gode eksempler på en naturlig kobling mellem modeugen og restaurationsbranchen. Det ønsker vi også i København, og derfor glæder det os at restaurationsbranchen får en mere aktiv rolle i modeugen,” siger Torben E. Hoffmann Rosenstock.

En modeuge, en by
 – i international klasse
Ifølge udviklingsdirektør i Copenhagen Fashion Week Anne Christine Persson er det en selvfølge at gøre opholdet i København så problemfrit og nemt som muligt for de mange internationale gæster. Med det nye samarbejde får serviceniveauet under modeugen en ny dimension.

”Samarbejdet er med til at styrke fortællingen om København som en unik modeuge, der formår at samle hele byen om vores fælles mål, at markere København som en modeby i verdensklasse,” siger udviklingsdirektør i Copenhagen Fashion Weeks Anne Christine Persson.

Om Fashion Week Dining:
Restauranterne er udvalgt af et panel bestående af fagfolk fra Madbillet.dk og diverse anmeldelser fra medierne. De deltagende restauranter bestemmer selv deres udbudte menu og pris. Bordene og menuerne vil være tilgængelige på www.fashionweekdining.dk fra den 18. juli.