Til oktober deltager danske design-, møbel-, tøj- og legetøjsvirksomheder i Danish Kids Week for at vise produkter frem på det japanske marked. Virksomhederne vil blandt andet deltage i planlagte business to business-dage og få mulighed for at teste deres koncept og produkter blandt slutbrugere, der grundet lav fødselsrate bruger mange penge pr. barn.

Japan er verdens tredjestørste økonomi og viser stor interesse for nordiske produkter: ”Vi vil hjælpe virksomheder på børneområdet med at få foden indenfor eller udvide deres aktiviteter på det japanske marked. Grunden til, at vi i denne omgang har valgt Japan er, at det for virksomhederne kan være vanskeligt at komme ind, samtidig med, at der i Japan er stor interesse for nordisk design, værdier, kultur, og måden hvorpå, vi kombinerer leg og læring,” siger Betina Simonsen, direktør i Lifestyle & Design Cluster.

Danish Kids Week arrangeres af Lifestyle & Design Cluster og Den Danske Ambassade i Japan og har modtaget økonomisk støtte fra Eksportrådet.

Projektet er en del af et større nordisk fremstød, hvor Danmark, Norge, Sverige og Finland deltager i ”Nordic Kids Month” og hver især har en uge til at promovere sig selv på det japanske marked.

Arrangementet finder sted d. 27.-29. oktober, og arrangementet er åbent for virksomheder, der ønsker at deltage. Læs mere om programmet her.

Yderligere oplysninger fås hos:
Direktør Betina Simonsen, Lifestyle & Design Cluster, e-mail betina@ldcluster.com, telefon 29 36 00 90.