Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Becksöndergaard satser på rejsende

Det, der skulle være en pop-up i Københavns Lufthavn, bliver nu permanent, og Becksöndergaard vil for fremtiden satse meget mere på travel retail. CEO Lars Andresen fortæller, hvorfor det er et attraktivt marked.
Det, der skulle være en pop-up i Københavns Lufthavn, bliver nu permanent, og Becksöndergaard vil for fremtiden satse meget mere på travel retail. CEO Lars Andresen fortæller, hvorfor det er et attraktivt marked.

I marts i år kunne det danske accessory brand slå dørene op til deres allerførste butik – en pop-up-shop i Københavns Lufthavn. Det har nu vist sig at være så god en satsning, at Becksöndergaard fortsætter butikseventyret blandt de rejsende og har fået en permanent plads på en ny og større location blandt lufthavnens 120 andre butikker. Og det er ikke meningen, at det stopper der. Hos Becksöndergaard vil man nemlig arbejde meget mere med lufthavnsplaceringer i resten af Europa, og målet er at åbne flere butikker i de kommende år. Her fortæller CEO Lars Andresen, hvorfor det godt kan betale sig at investere i en høj husleje, og hvordan Becksöndergaard-brandet egner sig godt til netop denne butikstype.

Hvad kan det at ligge i lufthavnen?
Lufthavnen er en super velfungerende department store, hvor trafikken og lysten til at shoppe er høj. Det at have sin egen butik der betyder, at vi når ud til et stort internationalt publikum og får derved vist vores brand og sortiment til mange kunder.

Hvilke erfaringer har I gjort jer indtil nu?
Den vigtigste erfaring vi har gjort os har været at se, om det koncept vi tror så meget på fungerer og få svar på spørgsmålet: Kan vi få solgt nogle varer? Vi har klaret os mere end godt, og det har bekræftet os i, at vores satsning på lufthavnen og travel retail er rigtig.

Hvorfor egner lufthavnen sig godt til jeres koncept?
Becksöndergaards arbejde med ”Grab & Go”- accessories er ideel til lufthavnen. Her møder vi ikke kun udenlandske turister, men rejsende generelt. De rejsende har brug for varer, der ikke kræver den store overvejelse enten til dem selv eller til gave. Det at have et brand næsten udelukkende med one size styles i god kvalitet, og som ligger i et middel prissegment, fungerer godt i forhold til de rejsende.

Huslejen i lufthavnen er høj – hvorfor kan den location betale sig for jer?
Fordi vi med afsæt i pop-up-butikken har bevist, at det er en god ide – et koncept, der passer til lufthavnen med varer, der appellerer bredt. Herudover kompenseres huslejen af en høj gennemstrømning, og der foreligger helt konkrete analyser, som betyder, at vi ved hvor mange mennesker, der rejser hver dag og i hvilket tidsrum. Det er afgørende for planlægning af mandskab og vareflow og mindsker spild af ressourcer.

For os er travel retail spændende, for vi får mulighed for at komme i kontakt med en bred international skare af mennesker. Mænd, kvinder, unge og gamle – og i en lufthavn er der en dejlig positiv stemning og glæde, som er skønt at være en del af.

Den nye butik åbner fredag den 8. juli i Terminal 2.

LÆS OGSÅ: “Nyt butikseventyr for Becksöndergaard”