At herremodeugerne skulle være sløve og mangle opbakning, sådan som flere udenlandske modemedier har kritiseret dem for, er ikke noget de har mærket til hos Vald Agency. På seks dage under den netop overståede herremodeuge i Paris har de afviklet 68 aftaler plus det løse, som er dem, der kigger forbi showroomet uanmeldt – fordelt på omkring 20 forskellige nationer verden over – alt fra Dubai og Saudi Arabien til Taiwan, Australien, Nordamerika og Europa.

”For vores vedkommende er Paris lig med vækst, og det er her, vi får de fleste nye kunder. Men det er ikke noget vi kommer sovende til – vi har arbejdet målrettet siden starten af maj med at pre-booke møder med de indkøbere, som vi gerne vil se,” fortæller Jacob Valdemar.

For ham at se har Paris stadig den gode balance imellem at have stærke shows og kommercielle showrooms, plus de tre messer Man, Capsule og Tranoï. Ligeledes er tidspunktet godt, fordi flere brands er ude med pre-spring kollektioner på womenswear, hvilket også tiltrækker indkøbere som primært køber til damer, men som også kan finde et godt udvalg hos flere af Valds unisex kollektioner.

”Synergien bliver god, når de indkøbere vi får besøg af, kan handle ind på begge sider. Med brands som 69, Beira og Henrik Vibskov er der mange indkøbere, der ikke tænker i køn, når de ser kollektionerne. Det er design og tøj for alle, uanset køn, alder og hudfarve. Hos os er det ikke kun klassisk menswear, der bliver lagt ordrer på.”

Så er der alle de små detaljer, der er med til at udgøre det store billede og bidrager til væksten: at efter tre år i showroom i Paris har ordet efterhånden spredt sig, og flere ved, at de kan finde Vald Agency kun få gader fra Man-messen, hvilket gør det nemmere for folk at komme forbi.

Det er også vigtigt at være en del af showkalenderen. Som Henrik Vibskov, der har opnået en stærk position i Paris, fordi han i en årrække har afholdt show.

”Indkøberne har tit svært ved at nå shows, fordi det i sagens natur ikke er derfor, de er til modeuge. I år var der et rekordhøjt antal indkøbere til Vibskovs show, hvilket var super positivt – selv om effekten ikke altid er direkte målbar. Men det er 100% sikkert, at universet bliver udfoldet på catwalken, så det giver en bedre og stærkere forståelse for udtrykket, og selvklart en ekstra dimension til tøjet, når indkøberne ser det i showroomet,” slutter Jacob Valdemar.