Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Carré satser internationalt på butikskoncept

Tredje butiksåbning og flere på tegnebrættet er vejen frem på det japanske marked for det danske smykkemærke, der i år fejrer 25 års jubilæum.
Tredje butiksåbning og flere på tegnebrættet er vejen frem på det japanske marked for det danske smykkemærke, der i år fejrer 25 års jubilæum.

Carré satser internationalt på deres farverige butikskoncept, som de introducerede i Japan for første gang i 2001.

”Vi har i en årrække oplevet stigende efterspørgsel på vores designs på det japanske marked, så nu har vi taget en strategisk beslutning om at fokusere på det store udviklingspotentiale, der er der,” fortæller Shiri Rosenzweig, grundlægger af Carré Jewellery.

Japan er ifølge Shiri Rosenzweig et marked, der skal håndteres helt særligt. Det er et meget kvalitetsbevidst marked, hvor de japanske kunder stiller høje krav til produkterne, og det har stor værdi for dem, at produktet og brandet har personlighed – det er altså vigtigt at komme med en klar identitet.

Med det in mente har Carré i en årrække arbejdet strategisk på at få den helt rigtig placering i det fashionable Ginza-område, der har ry for at være et af de mest luksuriøse shoppingsteder i verden. Det har krævet tålmodighed, så Shiri Rosenzweig er glad, og ikke spor nervøs for at åbne butik nummer tre i Tokyo.

”Med to eksisterende butikker i Japan, har vi allerede afprøvet vores koncept. Vi har ret god fornemmelse for hvad japanerne vil have, og hvad de kan lide ved vores smykker. Vi ved, hvad der virker, så vi har også store forventninger til denne location.”

En af de ting de japanske kunder vender tilbage efter hos Carré, er de mange kombinationsmulighederne af smykker – noget de ikke får hos andre brands. Desuden er det butikkernes anderledes indretning i lyserøde og turkise farver – et univers, der i høj grad skiller sig ud fra andre smykkebutikker i Japan

Shiri Rosenzweig, der har tilbragt meget af sin tid i Tokyo, mener at have fundet nøglen til japanernes hjerter.

”Japanerne er loyale og hvis de først kan lide dit koncept, er det af hele hjertet. De elsker ædelsten og vil gerne have autenticiteten. Hos os er det vores historie og vores finurligheder de falder for,” fortæller hun om sine japanske kunder.

Denne artikel er produceret i samarbejde med The Jewellery Room, der leverer nyt fra og om smykkebranchen.