Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Job, Navne

Erfaren PR-profil går nye veje

Tidligere Head of Lifestyle & Beauty hos Polhem PR, Mads Vanggaard, er ny brand direktør hos YouTube-kollektivet Gonzo Media. Her skal han stå for opbygning af deres nye skønhed-, livsstils- og modeunivers.
Tidligere Head of Lifestyle & Beauty hos Polhem PR, Mads Vanggaard, er ny brand direktør hos YouTube-kollektivet Gonzo Media. Her skal han stå for opbygning af deres nye skønhed-, livsstils- og modeunivers.

Med en kandidat i materiel kultur med fokus på kommunikation og en lang baggrund indenfor Public Relations, skal Mads Vanggaard bruge sin erfaring og netværk til at være med til at målrette fokus på skønhed-, livsstils- og modesegmentet på YouTube. Gonzo Media blev grundlagt i 2015 og hjælper danske youtubere med at profilere brands på sociale medier så de kan komme ud til endnu flere aktører.

“Indtil for få år siden hørte fashion og beauty til på de traditionelle blogs. I dag sker væksten i trafik på YouTube og andre videoplatforme. Vi har over 16 mio. visninger om måneden på vores beauty-kanaler i Danmark. For eksempel, kan vi kan se, at når et brand samarbejder med vores influencers på YouTube, giver det et stort løft på deres webshops øjeblikkeligt. Alene Astrid Olsen har 77.000 abonnenter og får 40.000 visninger af en ny video indenfor to dage. Vi har ansat Mads Vanggaard som brand direktør for området, fordi han har stor kommerciel og markedsføringsmæssig erfaring med det. Da vi startede handlede det meget om gaming, men i dag har indhold med skønhed og mode fået et ligeså stort, om ikke større, publikum på YouTube,” siger CEO og partner i Gonzo Media, Martin Wiinholt, der var den første, der arbejdede kommercielt med YouTube-influencers i Danmark.

Om YouTube-fænomenet siger Mads Vanggaard:

”Video og YouTube er og bliver en del af fremtidens markedsføring, og en spændende måde hvorpå dit brand kan øge omsætningen og nå ud til en specifik målgruppe. Underholdningsmediet er i stærk forandring og mange unge ser ikke længere flow tv. Derfor er virksomhederne tvunget til at tænke i andre og kreative løsninger, for at nå denne købestærke gruppe. YouTube-mediet er en interessant måde at nå ud til slutforbrugeren. Det er personligt brandkommunikation i øjenhøjde med forbrugeren.”

Det digitale medielandskabet er i konstant forandring, og her spiller Youtube en stor rolle. Det er i høj grad blevet en hjemmeside, der på en og samme tid fungerer som en søgemaskine, et socialt netværk og markedsføringsplatform. Ifølge Gonzo Media viser de nyeste tal fra Google, at danskerne er storforbrugere af mediet – 1,2 millioner er på YouTube hver dag, og 1,9 millioner er ugentlige brugere.