Tøjfirmaet LauRie er i gang med at eksekvere en ny strategiplan med øget fokus på nøglemarkeder syd for grænsen. Det betyder dog ikke, at det nordiske marked negligeres, og derfor har LauRie oprettet en stilling til kun at varetage brandets skandinaviske interesser. Der var ingen tvivl om valget af den nye salg- og marketingchef, som faldt på den erfarne Christina Lind, der tidligere har arbejdet som Product Manager for Bon’a Parte.

”Vi går meget op i, at der er den rette kemi medarbejderne imellem. Vi er en værdidrevet virksomhed, som ikke arbejder ud fra profit, men ud fra mening – alt skal føles rigtigt. Der var utrolig mange kvalificerede ansøgere, men Christina matchede der, hvor kemi og kvalifikationer går op i en højere enhed. Hun drives meget af mening, og det er en afgørende faktor for os, hvad enten det er i relation til medarbejdere, kunder eller leverandører”, udmelder LauRies administrerende direktør, Henrik Hansen.

Ud over stillingen som Product Manager for Bon’a Parte, har Christina Lind tidligere arbejdet med indkøb og salg samt fungeret som freelance tekstforfatter, hvilket også var en afgørende faktor for Henrik Hansen, da LauRies nyoprettede stilling også kræver en skarp marketingpen. Christina Lind starter i en virksomhed, som netop har indgået samarbejde med kapitalfonden Industri Udvikling for at styrke den næste vækstrejse for LauRie. En udvikling, som Christina Lind ser frem til at blive en del af:

”Jeg glæder jeg mig til at blive en del af et ambitiøst og dedikeret team med masser af ambitioner for fremtiden. Den relativt nye konstellation i ejerkredsen, er jeg overbevist om, giver en spændende dynamik som hele virksomheden og kunderne vil kunne mærke ikke bare nu, men i mange år fremover. Jeg ser frem til at blive udfordret på salgssiden og støtte op om de dygtige og erfarne sælgere i marken, så de har optimale betingelser for at servicere de mange loyale kunder på et spændende nordisk marked bedst muligt.”

Christina Lind starter som salg- og marketingschef hos LauRie d. 1. Juni 2016.