Det er ikke noget nyt, at modeller tyr til filmbranchen, og også mange med succes. Cara Delevigne har længe været splittet omkring sin modelkarriere, og har da også allerede har sin første filmdebut sidste år i Paper Towns. Nu er hun tilbage i den længe ventede Luc Besson Sci-Fi film Valerian, hvor de første klip netop begynder at dukke op på nettet. Også den australske supermodel Abbey Lee, har en film på vej, og det er en hovedrolle i danske Nicolaj Winding Refns LA horror thriller The Neon Demon, hvor hun spiller en afdanket model, der forsøger at gøre et comeback.

Kate Moss og Naomi Campell ligger begge ansigt til kampagnen for Ralph Laurens ’Fashion Targets Breast Cancer’, en organisation den amerikanske modemogul startede for 20 år siden, hvor yngre udgaver af begge modeller også var på plakaten. Det er Mario Testino, der har skudt kampagnen – husk, at han åbner sin første danske soloudstilling på GL STRAND den 13. maj, hvor der helt sikkert også vil være billeder af de to supermodeller.

De amerikanske magasiner har en udfordring med deres forsider for tiden – flere og flere celebritries punker art directors og kreative hold for at photoshoppe dem til ukendelighed. Bare inden for de sidste 14 dage, har skuespiller Kerry Washington, komiker Amy Schumer, og nu også Khloe Kardashian alle tyet til sociale medier, efter de er blevet fremstillet, ifølge dem selv, i en ukendelig kontekst.

Det forlyder, at modemand og Editor-at-Large på GQ, Michael Hainey – som netop har lanceret et stort samarbejde med Premium by Jack & Jones med kampagner, der kører hele foråret herhjemme – forlader GQ til fordel for Esquire. Og apropos legendariske magasinpersonligheder, så kunne man i denne uge også se redaktricen over dem alle, Anna Wintour, på lettere slap line og i usædvanligt godt humør, i talkshowet Late Night with Seth Meyers – hvor hun desuden sportede en ’Hillary for President’ t-shirt.