Opkøbet af varemærkerne Bruuns Bazaar og BZR fra Bruuns Bazaars konkursbo er først lige faldet på plads i løbet af de sidste par dage, og derfor har CEO Søren Hanssen ikke haft lejlighed til at tale med hverken Bjørn eller Teis Bruun.

”Det hele er gået så stærkt, og indtil nu er al dialog foregået igennem advokater. Jeg har endnu ikke talt med Bjørn eller Teis om, hvordan de forholder sig til det. Det er klart, at vores forretningsmodel er anderledes i og med at vores mærker er licensdrevet, og det er vigtig for os at holde fast i det DNA som Bruuns Bazaar har opbygget over de sidste 20 år. Det er endnu for tidligt at sige, om nogen form for fremtidigt samarbejde mellem os og dem bliver en realitet, men det ville da være en interessant mulighed.”

LÆS OGSÅ: “Bruuns Bazaar opkøbt”

Med opkøbet af varemærkerne sikrer Hanssen Brands A/S sig, foruden at sælge tøjet, også retten til Bruuns Bazaars sociale medier og websites.

”Vi ser en kæmpe værdi i hele Bruuns Bazaar foretagendet, og designniveauet er så højt – noget vi agter at føre videre,” siger Søren Hanssen.

Brand & License Director hos Hanssen Brands A/S Morten Svarrer forklarer, hvad næste skridt i processen er:

”Vi skal i gang med at finde ud af, hvordan vi skal fortsætte fremadrettet. Vi skal ind og lave en god strategi som passer ind i det Brunns Bazaar allerede står for. Vi vil kigge på, hvordan organisationen skal sættes sammen internt, hvilke folk der skal være med til at løfte opgaven og skal i gang med at finde partnere, som for eksempel kædesamarbejder og multibrandbutikker til at fortsætte salget af varemærkerne.”