I fredags kom Gucci ud med det stærkeste regnskab i tre år, som bidrog godt til Kerings samlede bundlinje. Nu melder den franske luksuskoncern ud, at Gucci ikke kommer til at følge i hælene på de mærker, der har ændret showstrategier.

Både tidligere Gucci-designer Tom Ford, Burberry, Michael Kors og Proenza Schouler har alle har meldt ud, at de på den ene eller anden måde, kommer til at lave et se-nu-køb-nu-koncept med deres fremtidige kollektioner, så snart de er vist på catwalken. Tidligere på måneden begrundede Tom Ford sit valg om at hoppe med på den nye showtrend med, at det nuværende showsystem er forældet og ikke længere giver mening.

LÆS OGSÅ: “Burberry skruer ned for shows”

Kering CEO Francois-Henri Pinault kunne ikke være mere uenig. Han siger til Bloomberg Business, at det ikke kommer til at være tilfældet for Gucci, og at han faktisk synes, at køb af ready-to-wear direkte fra catwalken strider imod alt, hvad der har med luksus at gøre. Guccis kunder kommer stadig til at vente de obligatoriske fem til seks måneder, inden de kan få fingrene i de nyeste kollektioner.

“For nogle brands er showet et kommunikationsevent. Burberry gør uden tvivl hvad der er bedst for dem, ligesom vi gør, hvad vi synes passer bedst til vores brands og vores opfattelse af luksus,” siger Pinault.

LÆS OGSÅ: “Gucci bidrager godt til Kerings bundlinje”