Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Dyrberg/Kern lancerer herrekollektion

Efter flere henvendelser fra både kunder og venner af huset, præsenterer smykkevirksomheden nu deres helt nye Men’s Collection.
Efter flere henvendelser fra både kunder og venner af huset, præsenterer smykkevirksomheden nu deres helt nye Men’s Collection.

Som det sås på The Jewellery Room under Copenhagen Fashion Week, så var der et øget fokus på herresmykker. Den efterspørgsel har de også oplevet hos Dyrberg/Kern, og derfor er smykkefirmaet nu klar med en herrekollektion. Den nye serie er udarbejdet sammen med blogger og livsstilsekspert Nicolai Klingenberg fra My-Pleasure.dk, som længe har set et hul i markedet for lige netop smykker til mænd.

”Flere og flere mænd får øjnene op for armbåndsuret – både nye modeller, men også vintageure med årtier på bagen. Det kan dog hurtigt blive en dyr affære, og når man så har fundet sit ur, kan det være fristende at skabe sit eget udtryk. Det kan nemt gøres med et armbånd. Samarbejdet mellem Henning og jeg var derfor meget naturligt, og nu er kollektionen en realitet. Jeg glæder mig meget til at se den ’ude at gå’ på Danmarks stilsikre mænd,” fortæller Nicolai Klingenberg.

Kollektionen indeholder både armbånd og ure, og inspirationen kommer fra manden på gaden, således at det kan passe til enhver type, forklarer Henning Kern, administrerende direktør og grundlægger.

”Alt for længe har opfattelsen været, at det eneste smykke du som mand kan bære, er dit ur. Vi fokuserer med denne kollektion til mænd udelukkende på enkle armbånd i ægte natursten, læder og stål – armbånd du praktisk talt kan bruge til alt, du har på. I dag går vi fyre alle sammen rundt i et relativt klassisk og casual miks af jakker, jeans, t-shirts. Det helt rigtige smykke kan fuldføre din stil og give et mere helstøbt look.”