Ogojiii, som blev lanceret i juni 2015, er udtænkt af den danske designer Jens Martin Skibsted, og konceptet tager udgangspunkt i Afrikas store potentiale. Magasinet fokuserer på ideer og personer, der driver Afrika frem gennem design, innovation og bæredygtighed.

Bestseller Fonden, der i forvejen har stort fokus på Afrika, har investeret i aktier svarende til en fjerdedel af det dansk-afrikanske magasin. Direktør for Bestseller Fonden, Kristian Sloth Petersen, er begejstret for samarbejdet med Ogojiii og forventer, at det bliver et mødested, der samler talentfulde iværksættere og andre visionære mennesker.

”Underudvikling og fattigdom er stadig meget reelle udfordringer i Afrika, men det afrikanske kontinent anno 2016 er også muligheder, talent og hårdtarbejdende mennesker. Ogojiii etablerer en kanal til at fange, fremhæve og udbrede information om alle de gode historier, de geniale iværksættere og de visionære nyskabelser,” fortæller han.

LÆS OGSÅ: “Ny Bestseller fond vil bekæmpe fattigdom”

Jens Martin Skibsted, der er kreativ direktør hos Skibsted ID fortæller, at Bestseller Fonden er en god medspiller og er glad for, at de tror på projektet.

“De er en af flere investorer – de folk vi ellers har fået ind, er primært afrikanere, som kommer med en hvis form for viden der relaterer sig til designemnet og geografien. Bestseller Fonden har nogle gode kompetencer som vi kan bruge, og de sidder samtidig med i bestyrelsen. De er aktive medejere og ikke bare nogle der har smidt penge i projektet,” fortæller han til Fashion Forum.

Magasinet udkommer internationalt otte gange årligt, og tilbyder banebrydende perspektiver på design, kultur, urbanisme, forretning samt afrikanske og globale anliggender. På nuværende tidspunkt er Ogojiii tilgængelig i Sydafrika, Zimbabwe, Zambia, Kenya, England og Danmark.