H&Ms kommende Coachella-kollektion er inspireret af den street-style og luksusboheme æstetisk, der hersker på den californiske festival. Indtil videre har H&M meldt ud, at der kommer en række ikoniske pieces, der skal opfordre til et personligt udtryk, hvor man kan mikse folk-inspirerede bluser, frynser og masser af afklippet denim på kryds og tværs, og selvfølgelig de obligatoriske solbriller og hatte.

“Sidste år var H&M det første brand der teamede op med Coachella om at skabe en tøjkollektion. Den første kollektion blev rigtig godt modtaget, og derfor besluttede vi at skabe en endnu større kollektion denne sæson. Vi elsker Coachella for dens demokratiske ånd og følelsen af fælleskab. Coachella handler om at bruge mode til at udtrykke energi, og det er også det, vi ønsker,” siger Ross Lydon, designer hos H&M.

I år har H&M en pop-up shop på festivalen, hvor festivalgængerne kan købe kollektionen, eller hænge ud i lounge-området og tage en pause fra varmen.

Coachella Festival løber over to weekender i april på Empire Polo Club i Indio, Californien. De knap 200.000 billetter blev i år udsolgt på mindre end en time og sidste år lå Coachella nummer et på listen over de mest indbringende festivaler i verden. I år finder man blandet andet LCD Soundsystem, Major Lazer og Rhye, som danske Robin Hannibal står bag, i lineup’et

Kollektionen lanceres globalt den 31. marts i udvalgte H&M-butikker og på www.hm.com.