Hos Baum & Pferdgarten er det i mange år gået én vej – den rigtige. Kundegruppen er vokset og Baum und Pferdgarten er ved at etablere sig på et niveau, hvor det er tid til at vurdere, hvordan man maksimerer salgsindsatsen. Hvor de tidligere har været på messer både herhjemme og i udlandet, så skal der nu ske noget nyt. For mange messer, hvor hverken profil eller kunder er helt rigtig, har fået Baum und Pferdgarten til at revurdere tilgangen til deres tilstedeværelse i udlandet. Derfor er de klar til at sadle om. Ifølge International Sales Manager Dana Østergaard Ratzabi, er showroomet et koncept, som I større grad skal testes af i fremtiden – men kun i udlandet, på de markeder hvor virksomheden er veletableret. Men Danmark vil fortsat være en messeprioritet “I København skal vi være på messe. Det skal vi for at servicere vores kunder herhjemme, men også for at være en del af den danske modeuge, som vi synes, er vigtig at prioritere.”

Lidt på samme måde lyder det fra Kim Vedel Hansen fra Storm & Marie, da samtalen lander på messesnak. “Vi er lige kommet hjem fra Berlin, og for os var det ok, men ikke mere end det. Vi skippede Berlin i sommers, tog så derned her til vinter, og jeg tror måske vi dropper Berlin igen til sommer”. Ifølge Kim Vedel Hansen har det kun en meget begrænset betydning for de kunder som Storm & Marie skal handle med. Til gengæld er et ikke en strategi Kim Vedel Hansen kunne finde på at bruge i Danmark. “Det er her, vi har hjemme. I København skal vi være på messe, altid.”