Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Klar–parat–messestart

Stemningen er i top og forventningerne er næsten til at tage at føle på – både messer og mærker er klar til modeugen.
Stemningen er i top og forventningerne er næsten til at tage at føle på – både messer og mærker er klar til modeugen.

Det er dag ét, og både CIFF og Revolver har arbejdet frem mod denne dag i lang tid.

For kommunikationschef hos CIFF, Mads Emil Grove Møller, er det mange måneders kontinuerligt arbejde, der skal gå op i en højere enhed.

”Sidste år havde vi ét område mere i spil i forhold til i år. Vi har valgt at skære helt ind til benet og Hal B bliver mere kompakt. Vi synes standarden og kvaliteten af brands er høj, og de sidste ti dage er der sket en markant stigning på hele 15% flere pre-registreringer end samme tid sidste år, så vi forventer nogle gode, travle dage,” fortæller han og fortsætter:

”Vi er superglade for at have en del upcoming danske mærker med – Lærke Andersen, Raiin, NOC, NECK CPH og BLS – bare for at nævne nogle få. Vi sætter en stor ære i at støtte op om de nye brands i branchen og give dem en god start.” Ligeledes glæder Mads Emil Møller sig over den positive opbakning fra udlandet:

”Vi har fløjet en del udenlandske indkøbere ind, blandt andet fra Harvey Nichols, Selfridges, Ne.sense, Hostem og flere fra de asiatiske markeder. Vi har fået gode tilbagemeldinger fra dem, om at de glæder sig til at komme,” siger han.

Også Frederik Hansson, Communication and Marketing Coordinator hos Revolver deler CIFFs begejstring og fortæller, at de besøgende kan forvente sig, at messen står helt skarpt.

”Efter et par vilde opstartssæsoner, har vi til den kommende sæson endeligt haft ordentligt tid til at arbejde i bund med vores logistik, og vi har dermed også fundet løsning på de børnesygdomme som et nyt projekt uvægerligt altid vil have i begyndelsen. De besøgende på Revolver vil opleve, at messen, på sin kun anden sæson, i den grad har fulgt op på sidste sæsons succes og ikke mindst, at man har lyttet til besøgende og udstillere og udviklet på de punkter, som gav visse udfordringer under den første afholdelse.”

Forventningen glæde

Men det er ikke kun messerne, der er klar til at komme i gang. Både Revolver og CIFF er pakket med danske brands, der er klar til at komme ud over stepperne. Nué Notes er repræsenteret på begge, med agenter fra Danmark og Norge, som en del af deres strategi om at ramme alle de rigtige indkøbere:

”Det giver en rigtig god synergi med den dobbelte eksponering, og det er vigtigt for os at være synlig begge steder,” siger Gitte Outzen, Wholesale Manager hos Nué Group.

Ilse Jacobsen har været i branchen i mange år, og denne gang er hun på Revolver for at præsentere en ny kollektion lavet med den upcoming designer Emma Jorn – et samarbejde, der opstod i forbindelse med iværksætterprogrammet Løvens Hule på DR1.

”Mine forventninger til samarbejdet med Emma er stort, og det siger jeg med ro i sindet. Jeg er af den overbevisning, at det er nye kunder, vi går efter på messen. Emma Jorn henvender sig til lidt yngre kunder stilmæssigt, så det er en lidt anden type butik og lidt andre segmenter, vi kommer ud og rammer. Vi har fået mange henvendelser fra udlandet, og er lige nu ved at præsentere kollektionen i Japan,” fortæller Ilse Jacobsen.

Også Modströms CEO Helle Wagner ser frem til de kommende tre dage på CIFF, hvor de skandinaviske kunder skal serviceres.

”Vi har både været i Tyskland og Amsterdam, så dette er vores sidste messe, og her hvor vi skal have dækket vores skandinaviske marked. Vi starter ud med en morgenmad, hvor vi inviterer kunder, indkøbere og presse til morgenmad i hyggelige omgivelser. Her kan vi rigtig vise vores identitet og vores tøj på modeller. Det er ikke et show, men en god start på messeugen, hvor vi har tid til at kræse om tingene. Vi forventer primært at få besøg af nordiske kunder, men ved allerede, at der kommer flere fra Holland også.”

LÆS OGSÅ: “Kasper Eis: Jeg har strøget tøj hele weekenden”