Facebook Abonnér
10:03
|
20.01.2018
Vigga

Vigga vinder endnu en international pris

Danske Vigga Svensson, der designer og producerer bæredygtigt børnetøj, trækker prisen hjem for at være det mest innovative detailforretningskoncept i 2015.

| CSR Strategi | af Linn Hald Simonsen

Det er det europæiske detailnetværk, Ebeltoft Group, der står bag nomineringen og prisoverrækkelse, der fandt sted mandag den 18. januar 2016, på den store retailkonference, Retail Big Show, i New York. Denne gang blev vinderen Vigga fundet ud af 196 cases, der var indstillet til prisen.

”Vigga har skabt succes ved at koble bæredygtig produktion og deleøkonomi i en abonnementsordning, og virkeliggør ikke bare en, men flere af de overordnede trends, der optager den globale detailhandel i disse år,” udtaler Dorte Wimmer forbrugerspecialist  i Retail Institution Scandinavia og fortsætter:

LÆS OGSÅ: “Dansker modtager bæredygtig pris under COP21 i Paris”

“Og Vigga løber med førstepladsen, fordi konceptet tiltaler en bred forbrugerskare. Det appellerer både til forbrugeren, der tager ansvar for ressourceforbruget og klodens tilstand, men tilbyder også den form for fleksibilitet og tilgængelighed, der appellerer til en helt anden type forbruger.”

Vigga er på kort tid blevet tildelt flere bæredygtighedspriser. Sidste måned løb virksomheden med titlen som bedste bæredygtige idé indenfor modebranchen, da Sustainia Awards 2015 blev uddelt under klimatopmødet COP21. Ligeledes er Vigga optaget som medlem i den prestigefyldte amerikanske Fond, Ellen Macarthur Foundation, som en af 100 virksomheder, anerkendt for at værende førende indenfor cirkulær økonomi.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev