Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Bianco højner serviceniveauet med nyt butikskoncept

Den danske skokæde redesigner logoet og nyindretter butikkerne med fokus på effektivisering og god kundeservice.
Den danske skokæde redesigner logoet og nyindretter butikkerne med fokus på effektivisering og god kundeservice.

Med knap 30 år på bagen, mener den danske skokæde Bianco, at det er tid til et ansigtsløft. I løbet af den kommende tid udruller kæden således en ny visuel identitet med nyt logo og nyt lyst og indbydende miljø i kædens mere end 160 butikker.

Første spadestik: Kolding

Biancos butik i Kolding Storcenter er først under kniven. Her vil levende planter og en nytænkt skandinavisk designindretning bringe forbrugerens helhedsoplevelse i centrum, lyder det fra Bianco i en meddelelse.

Det nye koncept bliver herefter implementeret i de resterende af kædens butikker og er et led i Biancos overordnede strategiske brandingarbejde samt arbejde med at fastholde kundestrømmene.

Lageret ind i butikken

Et andet nyt tiltag er, at butikslagrene flyttes fra baglokalet og ind i selve butikken, hvor nye skoæsker i genbrugsmaterialer fylder op på hylderne.

Foruden det lille nik til den bæredygtige agenda, betyder den lille manøvre også, at ventetiden minimeres for kunden, når ekspedienten skal lokalisere andre størrelser end de udstillede.

”Det giver øget tilstedeværelse af personalet, som kan fokusere på at give hjælp samt korrekt rådgivning til skopleje, en øget værdi som Bianco vil være kendt for,” lyder det i meddelelsen.

Bianco har mere end 160 butikker fordelt i Norge, Sverige, Finland, Færøerne, Island, Tyskland og Danmark.