For to år siden udskiftede Diesel deres kreative direktør, og Nicola Formichetti overtog styret. Nu sætter han sit præg på mærket, hvilket især kommer til udtryk med de sociale medier.

I et interview til Fashion Week Daily, udtaler Nicola Formichetti, at han blandt andet søger på de sociale medier, såsom Instagram og Tumblr når der skal udvælges modeller til forskellige kampagner. Derudover har han etableret et samarbejde med Tinder og Shazam for en ny kampagne.

“Det er vigtigt for mig at have fingeren på pulsen med steder der er digitale og sociale. Jeg bruger Shazam meget, så vi lavede dette samarbejde med dem. Når du ikke kan finde det du leder efter, kommer der en Diesel reklame frem og siger ”Undskyld, hvad sagde du? Vi fik ikke fat i det”. Det er ret sjovt,” fortæller Nicola Formichetti til Fashion Week Daily.

LÆS OGSÅ: “PR-bureau fokuserer på sociale medier”

Han udtrykker ligeledes forskellen mellem at anvende Snapchat og Instagram. På Snapchat er det mere velset at poste 500 billeder eller videoer om dagen, da man ikke forstyrrer forbrugerne i og med de selv kan vælge, om de vil se dem eller ej. På Instagram – tilføjer han – er det anderledes. Der er det forstyrrende for folk, hvis der bliver postet 20 billeder om dagen.

For Nicola Formichetti har det været en stor udfordring at starte hos Diesel, og føre virksomheden ind i den digitale tidsalder, da de ansatte i virksomheden ikke have forstand på de digitale medier. Han måtte derfor starte med, at ansætte et nyt hold, således missionen kunne realiseres.

Kilde: Fashion Week Daily