Diesel bytter New Yorks modeuge ud med Milanos

Diesel Black Gold, Diesels contemporary produktlinje, vil fremover vise sin damekollektion i Milano. Diesel Black Gold viser første gang under modeugen i Milano med FW16 kollektionen.
19.11.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: CEO og grundlægger af Diesel og OTB, Renzo Rosso bytter New York Fashion Week ud med Milanos (Diesel).

Diesel Black Gold produktlinjen er allerede en del af Camera della Moda’s kalender med sin herrekollektion: At flytte damekollektionen til Milano er et strategisk træk, der vil bringe de to kollektioner nærmere hinanden.

“Diesel Black Gold er vækstet markant og blevet en success i sin egen ret og er nu moden til at tage det næste skridt. Milano er det rigtige sted for os på nuværende tidspunkt. For det første på grund af byens stærke forretningsfokus (mange asiatiske indkøbere, red.), men også fordi at Milanos modeuge de seneste sæsoner i modsætning til tidligere har åbnet op for nye navne udover de etablerede mærker. Jeg har en stærk tro på det Italienske modesystem og på promoveringen af Italiensk ekspertise: mit personlige engagement i bestyrelsen for Camera della Moda understøtter netop det,” siger Renzo Rosso fra Diesel.

Andreas Melbostad, Diesel Black Golds kreative direktør, tilføjer:

“Det har været en ære at være en del af New York Fashion Week. Det har været en inspirerende process at være en del af en konstant evulotion. På den anden side set, så kan det nærmest betragtes som en homecoming for et Italiensk brand at vise i Milano. Samtidig bevarer Diesel Black Gold sin stærke internationale attitude og visionen for fremtiden er mere global end nogensinde,” slutter han.