Goldman Sachs investerer over en halv milliard kroner i brugttøjsportal

Online genbrugsportalen ThredUP synes at være mere end blot en god idé ifølge investeringsbanken Goldman Sachs og flere investorer, som har indskudt kapital for mere end 885 millioner kroner i virksomheden.
05.11.2015 ∙ af TL
Foto: Goldman Sachs tror på genbrugsportalen Threadups vision om videresalg af brugt tøj på nettet (Scanpix).

James Reinhard, der er uddannet fra Harvard Business School, har brugt mere end seks år på at slå igennem. 27 gange har han fået nej, indtil han til sidst fik et ”ja” fra flere investorer, der tror på hans idé om en online hjemmeside, hvor forbrugere kan sælge og handle nyt og næsten nyt tøj til kvinder og børn. Det skriver Bloomberg.

LÆS OGSÅ: “Nyt koncept til salg og køb af genbrugstøj”

Konceptet er simpelt. Brugerne går ind på ThredUPs hjemmeside og bestiller en pose, hvorefter de tilbagesender det tøj, de ønsker at sælge på hjemmesiden. Eneste kriterium er, at tøj er nyt eller næsten nyt og rent, når det bliver fremsendt. Herefter modtager personen, som ønsker at sælge sit tøj via hjemmesiden, en e-mail med en oversigt over, hvad indtjeningen på det tilsendte tøj vil være.

Gammelt tøj – nye penge

”Mens de fleste mærke-orienterede forbrugere traditionelt har haft en negativ forhåndsopfattelse af brugt tøj, beviser ThredUP, at de kan vende den opfattelse,” siger Ian Friedman, chef for private investeringer hos Goldman Sachs Investment Partners, som indtræder i ThredUPs bestyrelse.

Kilde: Bloomberg.com