Usædvanlig direktørjagt hos Holm & Bertung

PR Bureauet Holm & Bertung tager nu det højest usædvanlige skridt at annoncere efter en ny administrerende direktør, selvom ejer og stifter af Lene Bertung selv har tænkt sig at fortsætte i firmaet.
22.10.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Lene Bertung vil gerne have en ny direktør til at overtage de ledelsesmæssige opgaver (Holm & Bertung).

Selvom PR-bureauet Holm & Bertung nu søger en ny administrerende direktør, skyldes det ikke, at direktør og ejer Lene Bertung har tænkt sig at stoppe i firmaet, som hun stiftede tilbage i 1996.

”Jeg har 20 års jubilæum til februar næste år, og selvom jeg stadig bliver her som ejer, vil jeg gerne have lov til selv at vælge mine arbejdsopgaver. Det betyder, at jeg kommer til at arbejde mere med den kreative del, som jeg brænder mere for end ledelse,” siger Lene Bertung til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: ”PR-bureauer tilbyder forskellige mediestrategier”

Hun forklarer, at en ny direktør vil kunne styrke bureauet, fordi personen kommer med friske øjne og visioner for bureauet og dets kunder. Og Lene Bertung slår også fast, at hun ikke ansætter hvem som helst til stillingen.

”Det skal være den rigtige, og det handler delvist om kemi. Personen skal kunne løfte opgaven i forhold til det daglige arbejde, og vedkommende skal kunne skrive og drive en virksomhed. Vi vil se fremad, og vi har mange nye versioner og tanker for firmaet. Til det har jeg brug for en stærk sparringspartner.

Oprustning på den strategiske kommunikation

Der er i forvejen tre fuldtidsansatte og en praktikant ansat hos Holm & Bertung, der har kontor i Indre København. Derfor kan det lyde af meget at ansætte endnu en fuldtidsmedarbejder, men Lene Bertung forklarer, at hun alligevel stod over for at skulle ansætte en seniorkonsulent, og derfor tog hun et strategisk valg.

”Der åbner mange nye PR-bureauer op, som primært baserer sig på udlån til forskellige medietyper – heriblandt sociale medier. Den vare har vi allerede på hylderne hos Holm & Bertung, men vores modsvar er en oprustning på den strategiske kommunikation – her skiller vi os allerede ud, og det vil vi benytte os af. Vi er et full-service bureau, og det vil vi også være fremadrettet,” siger Lene Bertung.

LÆS OGSÅ: ”Nicholas Nybro laver kostumer til teater”

Holm & Bertungs kunder tæller blandt andet Trollbeads, Edrington Group, Christina Jewelry and Watches, Nicholas Nybro og Busnel.