Soft Gallery glæder sig over at være Gazelle

Det danske mærke er for andet år i træk blevet tildelt Børsens Gazelle. Brandet mener, det skyldes et stærkt gennemarbejdet design og en samlet indsats i virksomheden.
15.10.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Det danske børnetøjsmærke er stifttet og drives af Barbara Hvidt (t.v.) og Tine Holt Møller (t.h.) (Soft Gallery).

I disse dage bliver en del danske modevirksomheder tildelt Børsens Gazelle, der gives til virksomheder med en kraftig vækst. Blandt disse er tøjmærket Soft Gallery, der får Gazellen for andet år i træk.

”Det betyder meget at få den anerkendelse, fordi det handler om vækst på en organisk måde, der kan ses på bundlinjen. Vi har slidt godt for det, så derfor glæder vi os over tildelingen,” siger Tine Holt Møller, direktør og medstifter af Soft Gallery, til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: “Soft Gallery investerer i GOTS-certificering”

Hun stiftede sammen Barbara Hvidt Soft Gallery i 2007, og de to direktører kan se tilbage på otte år med konstant vækst for mærket, der primært fokuserer på børnetøj.

Mærket får 65 procent af sin indtjening fra det udenlandske marked, hvor Soft Gallery er repræsenteret i 33 lande. Udviklingen skyldes ifølge Tine Holt Møller et stærkt gennemarbejdet design og en holdindsats.

”Vi har et meget stærkt team med ansatte, som formår at løfte i flok. Samtidigt effektiviserer vi hele tiden kundepleje, kundeservice, design og salg, så vi sammen står stærkere. Desuden udvikler vi kraftigt på designsiden, så vi er oppe på dupperne med, hvordan vi kan komme videre og forny brandet,” forklarer hun.

LÆS OGSÅ: “Aiayu får Børsens Gazelle for anden gang”

For at blive kåret til Gazelle-virksomhed skal virksomheden i løbet af de seneste fire regnskabsår have haft kontinuerlig vækst i omsætning eller bruttoresultat, og samlet set mere end fordoblet omsætningen eller bruttoresultatet i perioden.