Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Site lader medarbejdere bedømme arbejdspladser

Det lyder som en arbejdsgivers værste marerid at lade medarbejderne bedømme virksomheden. Ny hjemmeside gør employee branding mere gennemsigtig og det er noget arbejdsgivere positivt kan markedsføre dem selv på.
Det lyder som en arbejdsgivers værste marerid at lade medarbejderne bedømme virksomheden. Ny hjemmeside gør employee branding mere gennemsigtig og det er noget arbejdsgivere positivt kan markedsføre dem selv på.

Jobberlife er en hjemmeside, hvor medarbejdere kan vurdere deres nuværende eller tidligere arbejdsplads og komme med anonyme udtalelser omkring arbejdsmiljøet.

”Arbejdsgivere vil få mest ud af det, hvis de går aktivt ind i det og opfordrer deres medarbejdere at skrive anmeldelser. Hvis de opfordrer medarbejderne til at komme med anmeldelser, fortæller det også noget om, at man som virksomhed gerne vil have, at ens medarbejdere har det godt,” siger Peter Larsen, der er partner og stifter af Jobberlife til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: “En ud af ni har følt sig mobbet på arbejdet

Jobberlife er dermed et værktøj, hvor virksomheder kan tilsikre en forventningsafstemning mellem arbejdsgiver og medarbejdere.

Virksomheder kan få tildelt emblemer som ”en åben arbejdsplads”, hvilket kan bruges i jobopslag og markedsføring af ens butik eller virksomhed.

”Det er markedsføring tiltænkt arbejdsgivere – men en ny gennemsigtig måde at gøre det på,” siger Peter Larsen.

LÆS OGSÅ: ”En ud af tre synes de arbejder mere end kollegaen”

“Det er almindelig kendt, at Novo og Lego er blandt de fedeste steder i verden at arbejde. Men hvad med de mindre virksomheder, man ikke kender så godt? Der ved man kun noget, hvis man kender nogle, der arbejder der i forvejen. Vi vil gerne gøre noget godt for dem, der har nogle gode arbejdspladser,” siger Peter Larsen.

Hvis det skulle ske, at man ikke får en god score eller at man får en dårlig anmeldelse, kan man bruge det som et værktøj og vise, at man som arbejdsgiver konstruktivt læser det, der bliver skrevet og derefter vise en udvikling.

LÆS OGSÅ: ”Ecco scorer højt på deres omdømme”

Virksomheder kan oprette en profil for enten en enkeltstående virksomhed, en franchise butik, en afdeling eller hele koncernen. Herefter kan medarbejdere gå ind og vurdere virksomheden med stjerner fra 0,5-5 og give en skreven kommentar.