Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Ny app vil lokke kunder ind i de fysiske butikker

Dayfair tilbyder både forretningsdrivende og kunder en mulighed for at gøre opmærksom på de gode tilbud, som butikker kan byde på.
Dayfair tilbyder både forretningsdrivende og kunder en mulighed for at gøre opmærksom på de gode tilbud, som butikker kan byde på.

Der findes allerede en lang række apps, som forsøger at gøre opmærksom på slagtilbud i butikker. Alligevel mener folkene bag appen Dayfair, at den kan tilbyde noget, som ikke er set før.

”Vi tilbyder med Dayfair de lokale butiksdrivende en omnichannel service, der kan hjælpe med at skaffe kunder i den fysiske butik. Appen muliggør, at en lille tøjforretning kan komme gratis med og prøve omnichannel, selvom den måske ikke tidligere har forsøgt sig med formatet,” siger David Demsitz, kommerciel direktør for Dayfair, til Fashion Forum.

Butikker og kunder kan interagere

Folkene bag Dayfair vil gerne bevare det lokale handelsliv og hjælpe de butiksdrivende med at møde kunderne, hvor de er – på deres smartphone. Og selvom det tager udgangspunkt i et digitalt format, er det ikke e-commerce, forklarer den kommercielle direktør.

LÆS OGSÅ: ”Børnetøjsmærke dropper de fysiske butikker”

”Der bliver intet købt eller solgt gennem appen. Butikken bestemmer, hvad de vil annoncere for – det være sig tilbud, nye produkter, varer der skal sælges før lukketid – men kunderne skal bevæge sig ned til butikken, som de naturligvis kan ledes hen til gennem det integrerede kort,” siger David Demsitz.

Han tror på, at appen kan vokse sig stor, fordi butikkerne kan annoncere direkte til kunder i realtid, og kunder kan efterspørge bestemte varer, som butikker så kan vælge at reagere på. Han mener, at appen er helt oplagt at bruge inden for modebranchen.

LÆS OGSÅ: ”Tøjeksperten vækster stort på kort tid”

”Kunderne vil gerne finde de små lokale modebutikker, der lige har et eller andet fedt at byde på, men det kan være en jungle at finde rundt i, så derfor kan mange små forretninger med fordel prøve Dayfair for at se, om det kan trække flere mennesker indenfor,” siger David Demsitz.

Man kan gratis have tre aktive annoncer på appen af gangen, og de kan højst blive i tre dage. Men man kan også pille dem af efter fem minutter, hvis varen er solgt og derefter lægge nye på. Desuden vil der også være mulighed for at opgradere til en betalingsløsning, hvor det er muligt at have flere aktive annoncer per butik.

Stor erfaring hos folkene bag Dayfair

”Vi har med vilje ikke ville have flere end 20 annoncer fra en butik, for så ville store spillere kunne kvæle de mindre. Appen skal være for alle, så også en lille butiksfacade i Store Kongensgade bliver set på Dayfair,” siger David Demsitz, der kommer fra stilling som salgs- og marketingsdirektør i nemlig.com.

Ud over ham er folkene bag appen Morten Viktor, der er tidligere koncerndirektør i Berlingske Media med ansvar for den digitale forretning samt IT, og Henrik Ravn, som kommer med en fortid som chefudvikler for Trustpilot & IO Interactive.

Det tager ganske få minutter at komme i gang med at bruge Dayfair. I første omgang går Dayfair målrettet efter København, men den er også åben for alle andre byer.