Bæredygtig mode har været en tendens længe og er det endnu. Mange unge, spirende designtalenter vælger at tage den grønne linje til sig, mens store firmaer som Topshop og H&M udvider deres bæredygtighedslinjer.

Også de store luksuskoncerner som Kering og LVMH (med mærker som Gucci, Louis Vuitton, Saint Laurent, Burberry og Hermès) indarbejder aktivt bæredygtighed i deres brands, og det er der en grund til.

LÆS OGSÅ: “Forbrugerne spørger: Hvor køber man øko-tøj?”

Bæredygtig mode er i dag kommet af med dens startvanskeligheder og er lige så eksklusiv som ‘normalt’-produceret tøj.

“Det er lækre sager. Ikke kun for os. Også for jorden. Derfor bliver designerne ved med at udvikle tøjet grønnere og grønnere, derfor gør de kendte opmærksomt på det, og derfor vil Costume fremover gøre det samme,” skriver magasinet.

Det betyder, at man i fremtiden får alle grønne modenyheder, mærker, personer, boligsager og skønhedsprodukter ‘varedeklareret’ med magasinets Costume Green-logo.

Læs mere hos Costumes grønne mærkningsinitiativ her.