Der kommer jævnligt nye tiltag i modebranchen, der skal være med til at højne dyrevelfærden. Nu vælger H&M at samarbejde direkte med Humane Society International (HSI).

“Dyrevelfærd er vigtigt for os i H&M, og vi ønsker at bidrage til en forbedret dyrevelfærdspraksis i vores branche, hvilket er grunden til, at vi forpligter os ikke kun til yderligere at forbedre vores egne krav, men også til at arbejde sammen med Humane Society International om at forbedre standarder i hele branchen og globalt, siger Madelene Ericsson, forretningsekspert inden for bæredygtighed hos H&M.

LÆS OGSÅ: ”Ungt dansk brand sætter fokus på dyrevenlighed”

De to mastodonter inden for hver deres branche arbejder sammen om nye ambitiøse dyrevelfærdsløfter, hvor en central del af er en forpligtelse til at forfølge politiske ændringer i lande over hele verden.

Dette indbefatter nationale lovgivningsmæssige forbud mod dyreforsøg med kosmetik, tvangsfodring, plukning af levende dyr og forbedring af dyrs velfærd inden for uldproduktion.

LÆS OGSÅ: ”Bestseller stopper med brug af angorauld”

“Det er altid spændende at samarbejde med en virksomhed, der deler vores passion for dyrebeskyttelse. Et samarbejde med H&M om at sætte en stopper for dyreforsøg inden for kosmetik og forbedre livet for dyr på gårde vil sætte en høj standard for andre at følge. Det vil vise, at det ikke kun giver etisk mening at behandle dyr godt, men det giver også god forretningsmæssig mening,” siger Andrew Rowan, direktør for HSI.

H&M tilføjer, at de ser HSI som en god partner i bestræbelserne på at skabe forandringer. Desuden håber H&M, at det vil inspirere andre til at gøre det samme.

Kilder: H&M og Humane Society International