Forbrugere kigger mere på anmeldelser end reklamer
Ifølge en ny undersøgelse lytter forbrugere mere til andres bedømmelser end reklamer, når de handler på nettet. Desuden spiller sociale medier en rolle.Ifølge en ny undersøgelse foretaget af YouGov for anmeldelsesplatformen Trustpilot er andre private handlendes anmeldelser den vigtigste faktor, når danskerne handler på nettet. Det skriver Detailfolk.dk.
89 procent af de adspurgte i undersøgelsen svarer, at det har enten nogen, stor eller meget stor betydning, hvad venner, familie og benkendte siger. Derimod mener blot 38 procent, at reklamer har betydning.
LÆS OGSÅ: ”Rapport viser, at købere lider af udsalgstræthed”
”Der kommer hele tiden nye netbutikker til, og for forbrugerne kan det være vanskeligt at manøvrere i de mange udbud og informationer. Det skaber en tryghed og giver stor værdi for mange forbrugere, at de kan høre om andres erfaringer og holdninger,” siger Mathilde Lykke Bülow, der er kommunikationschef hos Trustpilot, som har 13 millioner brugeranmeldelser af virksomheder over hele verden.
LÆS OGSÅ: ”Facebook er bedst til markedsføring”
Desuden viser undersøgelsen, at for 66 procent har brugeranmeldelser på tjenester som for eksempel TripAdvisor eller Trustpilot betydning, mens 51 procent mener, at andres kommentarer på sociale medier som Facebook har betydning for deres køb online.
Kilde: Detailfolk.dk