Møbelbranchen kopierer modens sæsonsalg

De store globale tøjselskaber som eksempelvis Zara, H&M og danske Bestseller viser vejen for møbelbranchen, der lancerer flere årlige kollektioner og hurtige skift i produktsortimentet.
20.08.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Forbrugerne skifter oftere deres møbler, og det har fået møbelbranchen til at skele til modeindustrien (Scanpix).

De store selskaber inden for modebranchen udgiver mange kollektioner om året, og den internationale møbelbranche tager ved lære af modeindustrien. Det skriver Finans.dk.

”Derfor har vi blandt andet engageret os med designere, som vi på freelance-basis har ansat ude i verden, så de hurtigt kan tilpasse produkterne med farve, design og funktionalitet til de enkelte markeder,” siger Andrew Long, administrerende direktør for Danmarks største møbelfabrik Tvilum.

LÆS OGSÅ: ”Messen Northmodern samler modetøj og møbler”

Det skyldes, at forbrugerne skifter oftere ud blandt deres møbler, og det stiller krav fra de store møbelkæder om flere årlige kollektioner og hurtige skift i produktsortimentet.

Kilde: Finans.dk