Berlingske Business’ erhvervsredaktør skrev for nyligt en kommentar om modeugen og modebranchen, som han er alt andet end imponeret af. Kritikken bliver nu irettesat af direktøren for Dansk Mode & Textil.

”Det er fantastisk at se, hvor mange unge mennesker og designere, som har modet til at skabe noget inden for denne branche. Nogle gange lykkes det, andre gange dør de i forsøget. Men de forsøger, og det er lige præcis den opportunisme og skabertrang, som Danmark skriger på,” skriver direktør Thomas Klausen i en kommentar i Berlingske Business onsdag.

LÆS OGSÅ: ”International ros til modeugen”

Berlingskes erhvervsredaktør Peter Suppli Benson mener blandt andet, at modebranchen ”forstår at larme og gøre opmærksom på sig selv – uden altid helt at have noget at have det i,” fordi mange modefirmaer har røde tal på bundlinjen.

Thomas Klausen forstår ikke, hvorfor der skal langes ud efter en branche, som tør skille sig ud fra mængden.

”I stedet for at nedgøre dem, der tør, burde man hellere sætte fokus på, hvordan man hjælper de iværksættere med at lykkes i stedet,” skriver han.

DM&T repræsenterer mere end 300 virksomheder inden for mode og tekstil i Danmark.

Læs henholdsvis Peter Suppli Bensons kommentar og Thomas Klausens kommentar.