Kinesiske ekspedienter giver større omsætning i danske butikker

Den danske skoproducent ECCO er stor på det kinesiske marked, og derfor taler mange ekspedienter kinesisk, når de tager imod kunder i de københavnske forretninger.
17.08.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Ecco er populært i Kina, og derfor kan flere ekspedienter i de københavnske forretninger kinesisk (Ecco).

De kinesiske turister kommer i stort antal til den danske hovedstad, og det kræver ekstra service i de forretninger, der gerne vil trække den købestærke gruppe indenfor.

”ECCO har fordelt på butikkerne i København omkring ni ansatte, der taler kinesisk. Når man har sproget og kulturforståelsen med sig, giver det mulighed for at yde en ekstra god service til glæde for såvel kunder som ansatte,” skriver Malene Emilie Severinsen, chef for den eksterne kommunikation, til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: ”Kinesiske turister køber luksusvarer i Danmark for at få status”

Det er ikke det eneste mærke i København, som har opdaget fordelene ved at kunne ekspedere de næsten 200.000 kinesiske turister, der forventes at komme til Danmark i år.

Illum oplyser, at der er adskillige kinesisktalende ekspedienter i forskellige afdelinger. Også Birger Christensen har ansat ekspedienter med kinesiske talegaver.

”Vi har både en her i forretningen og en i Hermès. Det er en stor fordel at have nogen, som taler kinesisk, for de kan yde en bedre kundeservice. Både med hensyn til sprog, men også på grund af kulturforskelle,” siger en ekspedient i Birger Christensen til Fashion Forum.

Kina det tredjestørste marked for ECCO

I Kina er ECCO repræsenteret i 210 byer og har mere end 900 butikker. Kina er blandt de tre største markeder for ECCO.

”ECCO er et stærkt brand i Kina og populært blandt kineserne, hvilket afspejles i den interesse, vi oplever fra kinesiske turister i vores butikker i København,” skriver Malene Emilie Severinsen.