Den svenske designer Louise Körner, der blandt andet har samarbejdet med Muuse, inden de gik konkurs, har lanceret sit eget mærke under eget navn. Hendes kollektioner er allerede at finde i danske butikker.

”Det har helt sikkert været en udfordring at starte selv, og noget af det sværeste har været at finde producenter, der er vant til at arbejde med små mængder,” siger Louise Körner til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: “CIFF udvælger talenter til sommermessen”

Kendskab til produktionsdelen har designeren dog stiftet bekendskab med før. For sideløbende med samarbejdet med Muuse har Louise Körner arbejdet freelance, og hun har også tidligere haft samarbejder med både Puma og Tom Ford.

Kreativitet kontra det kommercielle

Efter fire sæsoner med Muuse begyndte Louise Körner i oktober sidste år at overveje at starte sit eget brand, og designerens erfaringer kommer hende til gode.

”Jeg er meget kreativ i den måde, jeg designer på. Fra mit arbejde med Muuse har jeg lært meget omkring det kommercielle aspekt i moden, og hvor vigtigt salgbarhed er for et produkt. Det er den sværeste balance i design, synes jeg,” siger Louise Körner.

LÆS OGSÅ: “Muuse Projects drejer nøglen om”

I den netop overståede modeuge var Louise Körner at finde på CIFF, og hendes kollektioner er allerede at finde i danske butikker som Lot33 og YouHeShe.

”Jeg fik sponsoreret en messestand af CIFF, og det var rigtigt fedt. Det gav mig mulighed for at vise min kollektion frem til mine kunder, og det er oplagt for mig at vise det frem i København, fordi jeg allerede har aftaler med cirka 18 butikker her,” siger Louise Körner.

Louise Körner har base i London, hvor hun også har studeret design. Hun går nu i gang med forberedelserne til London Fashion Week i september.